Nästan ett år senare....

Ojoj, vet knappt om jag vågar skriva här..😥 så mycket har hänt så jag knappt var jag ska börja..


Det första som kommer upp är att Wilma var med i div lll dressyrlag med Calina, dom lyckades bra med ökande procent i varje omgång och 2 st andraplaceringar individuellt innan det vart klart. Laget slutade som 2a totalt ,har jag för mig.

Tyvärr ränner ju Wilma iväg på längden och vi har ju provridit nån pålle tidigare men det har inte klickat riktigt..

Jag började på ett nytt jobb i slutet på april, på Voxnabruks Kanot & Camping , ett roligt och allsidigt och ibland utmanande med mycket utevistelse, jag trivs finemang !😊
Dock har det blivit svårt att få det gå ihop om det inte vore för min underbara mor ! Då det är varierande arbetstider även där.

Men för att återgå till dom fyrbenta så växer Terror och Benji , vilken jag kastrerade då han började jaga ut Terror ur hagen 😈 många ggr gick T på gården och blev lycklig när man kom hem. Gostumpen,

Det var även dags att inkassera min vinst.😊  En beäckning med Terrors far som jag vann på en lott . Nu var han i strängnäs och jag fick ett erbjudande jag inte kunde motstå, jag chansar och hoppas på ett bra resultat, och en spännande färg.☺ De Villes Bumblebee heter hingsten och är Cremello, visad på hingstvisning med 38p och dom vill se honom igen.
Ceve är beräknad till 11 Maj så inte långt kvar.

Sen blev det som så att jag köpte tillbaka Trollans Feibee då Anna-Karin inte kunde behålla henne. 
Henne visade Wilma fram på premieringen i Bollnäs, och gissa om vår lycka ! 
När hon får 38p och blir klass l , som jag förstått det sen jag kikat i webbstamboken så är hon det enda standardstoet som är musblackskäck med klass l, stort.. Hennes mått är 106/15.

Vi bokade en liten semestertripp också, till High Chapparall 😊 jag fick vänta i 10 år men nu kom jag dit igen.
Vi hade mycket roliga dagar hela familjen och vi gjorde en avstickare till Laholm på hemvägen 😉😇 lite åt fel håll meen...

Saken var den att jag hade sett en annons på hästnet , ett, el några Waoww moment senare ringde jag på den...och ja, det lät lovande , el ja 😇 ännu en 'gröning' , drömutseende,( och ja,jag vet man inte ska gå på utseendet egentligen 😉) hingst , ganska dyr...
men jag visade Marko den och undra om vi inte kunde åka o provrida iaf, bara det blir en erfarenhet ju.. "Visst varför inte sa han, himla snygg häst är det."

Väl i Laholm så gick det väldigt bra med provridningen, man kunde inte tro att det var en 5 årig hingst direkt..

Resan hemåt stannade till på ett par till ställen bla snabbkikade vi in vid Tylesand och även ett stopp i Örebro och ännu en provridning på Eklunda Gård,denna ggn ett fuxsto på 163, 8år.
Hon gick som en klocka , lättriden och var ju mycket mer tränad. Vi såg även Sir Oldenburg där med flera avelshingstar.

Nu hade vi lite att fundera på...

Hur vi än skulle göra så var jag ju tvungen att sälja nån pålle för att kunna köpa en av dom. Så jag knåpade ihop annons på Calina och efter lite diskuterande så bestämde vi oss för att gå vidare med Haurums Dream Boy.

Vi fick rådet av flera efter dom sett filmer att han hade mer gångarter och möjlighet till utveckling, så det fick bli så.
 Eftersom det är en kille, så fick jag inse att Benji blir lite överflödig, Terror vill jag inte sälja då han är mitt första föl på tinker.
Fixa annons på B och det hörde av sig en dam som var intresserad, efter många samtal och frågor så blev det affär och vi skjutsade Benji till sitt nya hem utanför karlskoga. 
Han har det jättebra där med en nordis och shettis till kompisar.

Efter några intressenter och några provridningar hittade även Calina sin nya ryttare,Klara har siktet inställt på fälttävlan och är inte rädd för fart.☺Vi önskar dom lycka till i framtiden och roligt hon hamnade i Bollnäs så vi kan hälsa på lilla gråknas❤

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback