Martell valack, och Farina.

På söndagskvällen hämtade jag hem Martell från Kungsgården, vi var ju tvungen o fota lite med gårdens största dam, Frieserstoet Anna , 1,79 över havet..
Wilma var mäkta imponerad...
Så igår var jag och kastrerade Marttan, det gick totalt okomplicerat.
Idag har jag stängt hage åt honom så han får knapra gräs, samnt försökt longera honom, himla onödigt när man kan äta gräs..
Jag hämtade även Farina från skogen och borstade lite på henne, hon löser päls men lite finns ju kvar.Sen har det kommit regn idag och lite rullning i leran..
Mätte henne hon  ligger på 101 cm nu , men hon är högre i rumpan så hon lär växa mer..
Tänk vad mycket det gör med bilden om man är lite i fel vinkel...
Den vart inte riktigt bra heller...
Där var det snudd på att öronen rök...
Ge upp nån gång mamma! tycker Wilma ;O)
Hon har lite gråa slingor i svansen,.
Hennes fina huvud. 
Martell och Farris, dom har samma far.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0