Smått och gott , o lite sorgligt !

Kan väl skriva någon rad här då, för jag ska hålla mig vaken till iaf tolv inatt och kolla Erik, när jag blir för seg går man ut och nattar hästarna så vaknar men till en vända.. :)
Min gogubbe har fått en ny fru , Cissi har varit lite ledsen när Farina försvann från gården och hon har ju brunstat så mycket för Primme tidigare så jag inte velat ha dom ilag .. Men va 17 gör man inte , jag släppte ilag dom och hon orkade bara i någon dag nu sen var livet bra igen, dom är bra kompisar ,men höhögen är bara MIN säger Primme annars delar dom på det mesta ..
 
Jag har konstaterat att jag måste ut med kameran och få till färska bilder, varit lite dåligt med tid nu el så har det regnat..Tror inte jag varit så dålig på att fota fölisarna som iår....
 
Sedan sist så har jag provat att släppa ilag Zally och Martell, och det funkade bra, visst försökte han att hoppa på henne när hon brunstade men se då SMALL det så det var ingen bra ide tyckte han...
Jag tycker jag lyckats få ner henne lite sen jag fick hem henne och på måndag ska jag ringa veterinären för återbesök, tyvärr verkar hon inte just nå piggare, vi har nu hunnit anstränga henne några ggr ,vilket hon är motvillig till ,och jag märker att hon får det väldigt jobbigt efter en stund ...Så det märks väl hur man ska göra/ta ställning efter vettebesöket då...
En annan lite sorglig men ändå glädjande sak är att Puzzel nu är såld. Jag tror att det kommer bli bra , Thelma är en duktig tjej som verkar vara orädd och gilla när det går undan, (ofta till mammors förskräckelse många ggr )
Vi hälsade på dom efter en ingivelse i torsdags när vi var på väg hem från Örebro...Hon ser ut att ha det så bra så det känns skönt, men som den lipsill jag är så kom nån tår när jag klappade om henne...
 
Vi har ju haft ett par resor nu denna vecka , jag o Wilma, på onsdagen var vi till Delsbo och provred en riktigt fin ponny, 3 år och mycket välriden för sin ringa ålder, tyvärr så var inte vädret med oss, det regnade rejält emellanåt.. Rainy som hon kallas ( väldigt passande ;) var efter en kanonfin hingst Top Nord Pool heter han och det var även Connemara i henne så lite grövre modell , iaf när man e van en welsh.. Supersnäll och cool var hon och kommer säkert att vara farlig på hoppbanorna i framtiden.Även Carola o Vendela följde med, Tack för sällskapet!!
 
Sen på torsdagen åkte vi till Örebro för att prova en 4 årig tjej, hon är ridponny, efter Karlfälts Caruso (welsh) och mamman hade arab i sig. Hon var också snäll och lugn , hade ju en helt annan rörelsemekanik och Wilma provade även att hoppa henne på nåt lågt hinder, vilket hon inte gjort tidigare, enbart små kryss hade hon hoppat. Men hon skötte sig galant och verkade tycka det var skoj.. Som ni kanske har förstått så vart ju Wilma helsåld , mycket pga av att hon påminner mycket om Puzz , även i ridningen , så vi får se hur det blir...Det finns ju andra aspekter man måste beakta också.
Det rasar ju in annonser varje dag , men ofta låångt neröver...
Idag har jag jobbat 6,5 timme men innan det var det KM i dressyr på klubben. Ceve och Wilma fick börja rida efter jag frågat så jag kunde få hem ponnyn , innan jobbet. Uppvärmningen såg det jättefint ut men när dom kom in i ridhuset så vart  off knappen på tyvärr...( Inte kunde jag hjälpa henne heller iom att jag var förvisad till läktaren.. Nästa ggn tänker jag inte lyda ! )
Då blir hon för tungriden och galoppen ville inte alls funka idag, W blev frustrerad och glömde rida så det var ingen glad W som kom ut, Nu var ju detta en lärdom i bagaget och hon har i efterhand insett vad som inte funkade riktigt.. Nu var det inte bara dom det inte gick som planerat för , en stackare fick i galoppen hoppa över "staketet" ut från banan varav ryttaren stöp i backen, dessa charmiga små ponnyer ; ) ....
 
Nu ska jag ut och natta så jag kan natta själv om en timme.. Ha det bra !
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0