Zallys Diplom!!!

Nu har jag lyckats fylla på med några bilder i det "gamla" inlägget , om nån är nyfiken..
Tjejerna spanar in hur dom andra gör i väntan på deras tur..
Helgen efter RIKSet var det då dags för dagen D för Zally, nervös var vi alla lite grann, efter 39 p så undrar man ju hur Ronny skulle döma henne, han är hård och jag sa hela tiden att vi får vara nöjda med 38...
 
Sen är det ju det kruxet att jag ska ju skriva åt domaren , nu hoppas jag inte att folk misstolkar detta och inser att man inte får några favöver för det, men tyvärr verkar ju många tro det iaf...
Jag lastar in mig i bilen och far hemifrån 7,20 för att hämta upp några till som ska hjälpa till där, sen ner och fixa iordning och göra allt klart.Marko och Wilma kommer senare med Zally.
Tråååkigt o vääänta.....
Ca 20 minuter el nå sånt börjar en samordnare leta o undra vart Anders är, körproven börjar kl 9, men se hon säger ju fel namn??!?
Ja just det , Ronny har ryggskott så det är en annan som har fått dispans för IC och shettisarna, säger hon...
MY GOD .. är min första tanke, nu kommer det bli liv i luckan här o i rättvik....Och visst fick jag lite rätt.
Själv vart jag rejält nervös iom att detta är min andra gång jag skriver och Ronnys omdömmen har man lärt sig efter alla gånger man visat mm. Hur ska detta gå?? Vet ju inte ett dugg hur han är...
Visade för honom och Elisabeth Ljungstorp på Tinkerrikset men då var ALLT så himla nytt, ny ras ,hur visar man dom bra då? så jag hann aldrig reflektera så mycket över dom..
 
Men se det gick jättebra och han är duktig han med, även hård, många verkar tro att iom att dom hållit på med rasen i mååånga år så vet dom bäst, punkt slut. Visst vet jag att man blir besviken osv, har ju själv fått 35-37 och inte är det kul, men samtidigt så ska man ju läsa kritiken, och kanske lär man sig nåt nytt.
 
Nu så gick jag ut ur ringen några pållar före Zally och hon var ju enda 3 åringen.
Wilma är ju en klippa, det är hon som talar om för mig att ta det lugnt mamma, gå o kolla du...
Att man ska vara så svettig när ens dotter/son ska göra nånting..Ändå tycker jag att jag blivit riktigt proffsig, eller inte ;o)...
Visningen gick  galant, Zalsa tyckte att det var dötråkigt att vara så gott som själv på hela stället och trampade väl lite i början.
Själv kom jag av mig o GLÖMDE tjuvkika på kritiken , fast jag hade chansen, klantiga jag....
Dålig vinkel men men..Som ni redan förmodligen sett vart det ett Diplom GI !!
Hennes Kritik löd:  98 /138 / 13,5
* Feminint sto, mkt god rastyp. 8
* Rastypiskt huv,välformad hals,långt kors. 8
* Välbenad, korrekt. 8
* Lätt vägvinnande, god mekanik. 8
* Taktmässig trav ngt kort. 8
 
Lyckan var stor och jag var så stolt över tjejerna!!
Det är ju delvis detta kvitto man vill ha när man som hon då, köper henne som ettåring för man tycker att det ser lite lovande ut...
 
Och dom få bilder jag hinner fota så klipper jag öronen på den bästa!?!
Men sen kom tankarna, hur blir det nu då, tissel o tassel ? han var bara snäll, han kan ju inte rasen, hon har ju stått med honom hela dan...Det är synd för det förstör ju lite av glädjen för en att man ska behöva oroa sig, men samtidigt säger en del av mig att skit i dom !! Ska dom behöva gruffa så låt dom det då.....
Och visst blev det lite dan efter när han varit i Rättvik...
 
Vi är iaf helnöjda och glada i vårat Zally ♥, jag har ju haft henne på till salu, MEN Wilma dödar mig ,och nu när hon fick diplomet så blir hon kvar, hon blir en perfekt parkompis åt Zdeno i framtiden ,både i storlek och teckning , om jag skulle få tummen ur och skaffa parstång mm.
 
Så jag måste lyckas låsa in mitt hjärta och sälja Pelle.....
 
Wilma har även hunnit med en derssyrtävling på byn, vi åkte dit o red sen hem igen. Det gick bra, vi höjde procenten sen sist och det är väl det som det går ut på tycker då jag. Iaf när vi är på den nivån av % än..53,45 % och  3a/4 men det är ju bara en som får pris då.
Väntar på sin tur.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0