Smått o Gott!

Nu har dom tagit semester snickrarna så nu e det still i 3 veckor. Vi har varit o kollat på innertak och lite lister, det är ett kärt besvär och jag har hittat jättefina skivor som jag tänker sätta upp i hallen o uppför trappen, hua det kan sluta dyrt det här ;o) ...
Jag har satt mig ner och lyckats anmält Pelle o Zally till Rikset, det blir det första för våran del, kul o se.Sen har jag anmält Zally till premieringen också, nu ska man bara komma ihåg o betala allt med.
Sen har ju både Martin och Erik fyllt 3 respektive 8 år.Vi fikade och det troppade in lite släktingar från o till i helgen.
Vargen i sagorna är toppad, jisses hur han laddade och blåste...
 Sen på Lördan var det tävlingar i Söderhamn, det såg lovande ut på vädret och det var solsken där hela tiden, hemma hade det regnat rejält..Det var anmält till LC och en LB.
Lc var det även maskeradklass så vi skyndade oss att få till en enkel utstyrsel på fredagskvällen så dom vart sig själva ;o) en trollunge på sin busponny...
Det gick felfritt men lite långsamt bitvis och dom slutade på en sjundeplats av 16 startande där. sen klä av o lasta Puzz o mata/vattna lite , sen åt vi själva och satt o kolla lite med en glass i handen,Härligt!
 
Iväg o fixa lite saker och började dona iordning Puzzel igen då inför LB, Tack för hållhjälpen "stor" Wilma och mamman ! Vi gick banan, det var 13 hinder, en trippelbarr och kombination med två rättuppstående. Wilma börjar bli duktig på att se vad hon bör rida för vägar. Hon startade som 4e nu och jag kollade när hon hoppade fram o sen gick jag ?!? och ställde mig för att filma vid dommarkuren.
Dom satte en jättefin runda med bra tempo och säkra vägar, jättebra jobbat av dom !! sen var det spännande, många vägrade vid ett MCDonald hinder och vi stod o kikade sen vi skrittat av Puzzel lite, spänningen steg..sen när sista ekipaget ridit var vi båda osäkra 3a el 4a OM jag lyckats hålla koll ( vilket många vet att jag är urdålig på ; ) speakern började prata och Visst vart det placering!!" på  tredjeplats har vi Wilma Kiviniemi på Sting´s Pretty Puzzel " Ojoj vad Wilma vart lycklig!! Deras livs första prisutdelning, (förutom kmet men då var det ingen ponny med.)
Stolt Mamma!! som flinar o försöker fota...
Allvarlig Wilma , som var väluppfostrad och tog i hand o tackade sen med ett stort leende.
Efter ett ärevarv kom denna sprudlande tjej ut från banan..o blåste gjorde det..
Nu måste vi gå o fota !! det gick bra för andra vi känner lite också från Gabbyträningarna, Regina o Vinden tog segrar i både LC o LB,"stor" Wilma o Agnes hamnade på delad andraplats i LB, dom har C-ponnyer.
Det var lätt o åka hem inte ens regnet fick vårat humör att dala..
 
På söndan var det Eriks tur att fylla och vi firade lite grann sen hade han två kompisar så han var väldigt nöjd med dagen .
Jag hämtade hem Zally o Feibeé från betet och verkade dom samnt Ceve oxå.Jag tog vattenpasset och tumstocken och mätte Febban, den stannade på 100 cm blankt.Sen hittade jag en fästing på henne med,äckliga djur!!
 
Kärt återseende för tjejerna.
Så imorse lastade vi Ceve o Febban o styrde kosan mot Norbo.
På vägen får jag ett mms, oh vad spännande !,för jag visste vad det var, nu ska jag få svar om Tilia o Jossan har bebbar i sig...
Och det HAR DOM ! ♥Yes va kul, då blir det inge krångel iom att vi ska ner på torsdag..Och jag VET att det är 10 lååånga månader kvar, allt kan hända, men det är iaf en härlig känsla när man får det konstaterat att dom är dräktiga!!
 
Väl i Norbo så möts man av gnäggningar o en snygg Erna!
Vilken utstrålning hon har!
Ska ju erkänna att Ernis vart lite missnöjd när vi tog ut Elektra, som har börjat rymma från hagen när "mamma" Erna ska motioneras, först har hon krypit,och när dom laddade med fler trådar då hoppar vi över 1,20 för att kunna hänga med mamsen.Farina struntar vi i...Suck då får man komma till Måndagsfallet igen...
Tycker Farina har växt på sig sen jag lämnade dom, fintjejen.
Det har börjat bli ben på henne =o) ...
 
Vi pratade lite och Wilma gick iväg med Elektra, A-K ska guida oss runt byn o kolla på en W-sadel grannen har se om Ceve kan ha den, när vi kommer till bilen har W lyckats lasta Elektra genom sidodörren , och vänt o satt fast henne, haha, ja det är händigt med shettisar ...Sadeln var för trång så vi for vidare till Norells för nästa provning.
 
Det börjar sitta för dom med uppställningen.Härligt grova ben hon har tycker jag.
 
Väl där så lastar vi ur Ceve och börjar prova, det är ett par gubbar som röjer, det far lastbilar ,bussar mm men inte gör väl det nåt?
 Vi provrider lite på en gräsplätt där och den passar skapligt, det fattas lite muskler så jag får bygga med handduk som jag gjort med Erna ,tills hon satt lite mer muskler själv. Så nu är vi fullt utrustade och utfattig , sadel o sele ,vagnen är hemma till helgen, nu är det bara o börja jobba...Slitet kan börja för Ceve ;o)..
Ceve är numer storasyster, det är mamma Tyra och lillerbror på bilden.
 
Imorgon ska vi slita här hemma med spola ur o tvätta hönshuset klart och fixa en grind med fårnät..Just det ,det har kläckts 5 st kycklingar igen, vill nån köpa så går det bra, är även 2 st av mindre ras med i denna kull.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: jenniee

Fan ja tvill oxå påå riks!! Så anmäler du en konkurrent ;-) får helt enkelt hoppas på de är nära nästa år oxå! Är hovarna akut behov av verkning?

2013-07-03 @ 14:15:23
URL: http://almeskullen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0