Smått vår .

Ja nu får man lite vårkänning här, vatten o gegga överallt, nästan..
 Sixten o hans fru älskar iaf allt vatten.
 
Det är ju mycket is o skit i hagarna, på ett ställe så är det säkert över 60 cm och undrar hur lång tid det tar o tina bort?Men dom har ju fäste iaf ,för att se det positiva :o/  sen att man mår illa när dom ligger raklånga i skiten och trynar , det är ju upp till mig det, kan ju inte hjälpa att dom struntar i spånet i lösdrifterna....
Vi ( Wilma ,Erik och jag) var ute på en rid/kör tur i torsdags. Vi hade Ceve på släp och travade på med Erna så Ceve galoperade bredvid oss, hon vägrar länga på steget nå mycket, sen vandrade vi över bågbron för första ggn, lite tittade hon minsann men inget mer..Sen vände vi efter ett skoterspår, Ceve tittade på nåt annat så det brakade till och Ceve stod helt plötsligt med sittskivan från rockarden hängandes i grimskaftet , Öhhh matte??
Som tur var så fanns det en till enkel liten skiva kvar så medans Erik stod framme vid Erna ,som inte ens skvatt när det small o brakade bak och matte o lillen for åt varsitt håll, medans jag fixade loss Ceve och lyckades bärga den ner i korgen . Sen fortsatte vi hem ...
Zdeno rumpa och Feibeé och Farina, åh vad jag längtar tills dom tappar fölpälsen så man ser hur dom ser ut..
 
Westernsadeln till shettisarna vart såld lite otippat, fick besök av en tjej som skulle kolla på en ardenner hos Lasse så bo var med henne hit en vända, vi la på Pelle selen och tömkörde honom en snabbis, guldkillen, inte tömkörd på över ett halvår men han bara lullade på han ♥..
Martell växer i alla hörn men jag tycker det ser lovande ut jag.
 
 Sen har det varit en mor och dotter hit och kollat på Erna dom fick rida och köra lite, trevliga var dom och vi får väl se vad dom bestämmer sig för.
 
På lördagen vart jag inspirerad, OM Erna försvinner så måste jag ju börja rida på Ceve, sagt och gjort :o), på med westernsadeln som faktiskt låg bra på henne, den ser väldigt stor ut men den ligger bra, får se om man kan hitta nå billigare som kanske är lite mindre så länge. fick göra extra hål både åt gjorden och på fendrarna, lill smalisen ;o)
Men tjoho , vad det var smalt att sitta på henne och ingen hals att ta emot sig på, om hon skulle göra nå tok...Men man vänjer väl sig, sen pratade jag med uppfödaren och hon berättade att båda hennes föräldrar var sena innan dom breddade och växte klart så det gäller väl o ha tålamod..Annars är det som att rida en bloding igen då fast kortare hals.
 
Wilma fick hålla i henne efter den lilla turen vi gjorde som gick efter skoterspåret mot nisse och ut i skogen en liten sväng sen hemåt efter en åkerkant, där vi förövrigt mötte Nisse med vovven, ceve stod snällt o väntade medans vi pratade lite.
Jag drog in efter kameran och när jag kom ut igen har Wilma klättrat upp o satt på henne..
Du var lättare du säger hon ;o)
Ah jag älskar Ceves öron!
 
Sen har vi ju rivit altanen nu ,Erik o jag har ju börjat lite smått o tagit det vi kunnat själva, idag så klätrade Marko upp o skruvade bort plåten sen kom jag ut o vi fortsatte..
 
ett tag senare..
Brädhögen bredvid grävarn hjälpte Martin mig att fixa, vi rensade o tog bort alla spikar så nu har jag mycket att snickra av =o) Blev impad av lillkillen , han lyckades slå ut dom och dra ut dom !!
en fin pausbild som jag soomade från altan ca 200m.
Erna o Cissi vilar tillsammans.
 
Sen är det rent där nu men jag var tvungen in o laga mat och lyckades inte Martin slänga upp dörren o stöp rakt ner? jo självklart !! Men som tur var e det mjukt där , ett litet skrubbsår på knät och mest rädd över flygturen ner vart resultatet...
 
Sen har Trine♥ fölat en fin liten kille också, kan vara black men jag tror det är fux av dom bilder jag sett.
Awwwww <3  Foto
Foto Grattis till Reetta !! Och jag blir så glad av att se dom så välskötta !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0