Vilken otrolig avslutning...

På våran utställningssäsong !!
Man kan ju inte säga annat, det är den  mest framgångsrikaste utställningen hittills i våran kariärr ;o)..
Iaf så vart vi lite för sena för mitt tycke, så det vart lite stressigt iom att vi hade 3 st på rad i klasser, men det ordnade sig.
Jag hade absolut INGA förväntningar på Wilma och Zally , eftersom det var Zallys första utställning så tar vi det som ren träning resonerade vi..
Men det gick ju över förväntan med allt, dom skötte sig toppen i visningen ,Zally tog det ganska fint även om det var hemskt att gå ifrån dom andra lite grann ,jag var in och hjälpte W med drivningen en vända i traven och sen placerades dom som KLASSVINNARE !?! av 3 st..Deras poäng sen slutade på 87888 = 39p o Silver, med mycket fin kritik ♥enligt mig .
Sen var det min o Jossans tur ,det gick väl ganska bra med visningen , tyvärr så har väl inte Jossan det gladaste uttrycket utan tycker det fort blir trist och lufsa runt...Men till min förvåning placerades vi som 2a av 4 st på jämna fina 8*5 =40p o Guld ♥ ! Klassvinnaren hade även hon 5*8 så det känns ju bra ;o)..
Mycket roligare att vara i hagen ;o)...
Sen var det Zdenos tur då, där var det 5 st och personligen tycker jag Jennies Örly var supermaffig i resningen , Nu ville Erik så gärna prova på att visa lite så han fick gå på ring med honom, sen hjälptes vi åt att ställa upp honom, jag tog visningen i skritt o trav iom att Erik tycker det är lite läbbigt att springa än...Och det kändes fint, sen fick vi gå på ring igen då..Vart igen lite förvånad när vi fick gåsom klassvinnare , Erik vart superglad ! han kunde minsann oxå och inte bara rutinerade syrran ;o) ♥..Zdeno slutade även som Champion Valack på 5*8 = 40p o Guld!!♥
Sen vart det lite lugnare en stund sen ordnade dom en maskeradklass till deras förtjusning iaf, så på med sakerna och in o gå på ring igen då, Erik och Zdeno VANN ! och Wilma o Zally vart 3a, jösses vad dom var glada!
 
 
Sen lite lunchpaus och fixa ordning Cissi o Farina då..
Farina gick först och det gick ju oxå där väldigt bra med tanke på att hon VÄGRAT vara sammarbetsvillig hemma, men nu gick det bättre, hon hade en sån söt liten motståndare att Farris såg ut som en jätte =o) Men vi vart klassvinnare igen?!?
Och Farina slutade som Föl Champion5*8 =40p o Guld !! Helt Otroligt !♥Mitt livs första titel på det med sockersötingen våran.
 
Wilma tog och visade Cissi med bravur,medans jag och Farina stod utanför ringen och väntade. Dom slutade även där som klassvinnare av 3 st. Även vårat ♥ slutade på 5*8 =40p o guld.
Vi måste ha väldigt jämna pållar nu =o) ..Jag har än lite svårt att förstå att det gick så pass bra för oss. Och så roligt vi hade det, även om det var lite stressigt en vända. Men nu har jag provat på att ha många med och summan av kardemumman är att inte så många nästa ggn ,isf måste man vara fler med som kan hålla.
Stort Grattis Till Alla Nöjda !!
                        Och en STOR ELOGE till dom som ordnat en så trevlig utställning!!
Och Stort TACK till Gratulationerna jag fått här o där ,Dom värmer enormt!!
 
Veckan som gått har jag donat klart mer inför vintern, bytt lite brädor i lösdriften och slagit dit brädor lite högre samnt satt tråd med ström så inte Erna el Ceve ska kunna flörta med Pelle o Martell som har fått flytta in på "killarnas sida"..Spånat upp i alla lösdrifter och nu när kylan kom så har jag öppnat en bal hösilage , verkligen på tiden , det har ju gått ganska mycket torrhö när man inte kunnat haft balar tidigare...
Hårfagra P o M !
Har även plockat styngnen på Martell och det gick bra, det är lite ojämnt i kanten och det har runnit lite ur ögat på honom men det är ju inte så konstigt iom att det blåst ganska rejält i några dagar..
Gomorron matte! ♥ Fina Erna som trivs inne på nätterna..
Som synes har Feibee´brakat iväg ganska rejält på höjden, mamma Tilia till höger o Elektra till vänster..
 
 Avslutar med en bild på en kamofluerad Barre !! 
Nu har vi höstlov en vecka, skönt..Mindre skoj är att Martin e förskyld igen.. så vi får se hur det blir för påhitt i veckan..
Ha det bra alla där ute!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0