Barreman.

ja det har bara gått några dagar sen sist, kors i taket...
 
Men det har hunnits med massor känns det som på dessa dagar..
Wilma har fått ett " Cissi ryck" dom har varit ut på körturer några ggr, tror båda uppskattar det !♥Blir ju så mkt lättare för Wilmis nu när inte Farris är i släptåg hela tiden.
 
Sen så vart det ett litet hastbesök till Malung iaf på måndagen , skodde Zorry åt Carina och han skötte sig hur bra som helst..Haha det var ett tag sen man var i den ställningen ; o) Puzzel o Erna är ju liite längre i benen dom...Sen så rånade jag deras pepparkasburk en vända, var inte meningen att det skulle bli så många men vi får väl se om det har nån effekt.
Iaf så hade jag transporten med mig ;o) men FAKTISKT så var det inget lurvigt med hem bara en träig säng som nog Martin kommer att uppskatta !
 
Sen så var ju alla i familjen utom jag med i Ljusnan på Måndan, Marko o Mika har sponsrat till en ny ponny till ridklubben behovet finns men inte pengarna så dom har startat en ponnykampanj, vem som vill kan sätta in en slant, alla bidrag tas tacksamnt emot!! Kontonr: är 6402 -688 721 788 och man skriver Edsbyns Ridklubb som namn, samnt sitt eget i "medelandet" för dom kommer att ordna ett fint kollage sen med allas namn som sponsrat och sätta upp det på klubben.
Häng på !!
Har själv satt in två summor med Wilma och Eriks namn, kul för dom att få vara med sen.
 
 
Igår så bar det då av till Huddik för kontroll för Erik,Han låg precis lika som sist , HBA1c låg på 52, fullt godkänt men liite i överkant. Samnt en träff med dietisten, det var mycket lärorikt och ÄNTLIGEN ramlade kronan ner för mig, diabetessköterskan har dragit det förr snabbt för mig men jag har inte riktigt fått in allt men nu när Dietisten förklarade det sakta och säkert bit föt bit och förklarade följder och fördelar så vart det en AHA-upplevelse så nu fattar jag och kan räkna ut dels ett genomsnitt på hans insulinbehov samnt räkna ut vad han behöver för dos vid olika måltider för det skiljer det med, vid frukost behöver dom mer...Nu ska man ju ta detta med en nypa salt iom att alla är olika individer MEN är man osäker så är det ju en liten hjälp att klura ut ex en ca dos, så nu ska vi exprimentera lite o kolla hur mycket det stämmer på Erik då..
 
Jag tänker då inte börja räkna för mig själv , då blir jag bara olycklig och förstår varför det börjar smyga på sig trivselkilon på mig, det vet jag redan...=o/ men fy så gott det är....
 
 Sen hemåt för det skulle komma en familj och kolla på Barre, dom hann hem före oss så Wilma hade hämtat in Puzzel o Barre så dom hann prata lite o kolla på honom en stund .Go tjejen min!♥
 
Dom verkade gilla vad dom såg, lite dumt för det var ju mörkt och det var ju lite sent så vi tömkörde inget, men dom ville ha honom så på Lördag efter Jennyträningen med Puzzel ska vi skjutsa ner honom åt dom. Känns jättebra men samtidigt lite vemodigt , jag har ju jobbat med honom ett tag nu och man fäster sig ju så enormt allra helst när man ser att dom är så trevliga att jobba med, då har man ju ett kvitto på sitt mål man hade när man planerade fölet.
 
 
Han kommer att få ett superhem om det funkar så dom behåller honom, jag har sagt 2 veckors prov så dom blir säker på att dom trivs tillsammans.
Satt och kollade lite foton och har samlat några på hans uppväxt =o)
Nån dag gammal.
Lite badning ska man vänja sig vid.
Sommar o sol med kompisar.Brave Boy,Wille,Barre, Omeega och Trinemulen!
Fölmönstrad.Med punkfrilla..
Hingstbete som 1 åring!
Tjohoo!! sommaren -09
Inte för intet han kallades för knotan jämnt ;o)..Hemkommen på hösten.
Sen iväg på Hingstbete igen och fostras lite av "The man "Frode ! sommaren -10
Lite mer action iår på lekarna..
Sen flytta med Pelle till fodervärd. hösten -09
För att komma hem en snabbisvända och träna lite inför 3 årsvisning.och banta..Aug-11.
Han skötte sig hur galant som helst men föll inte domaren i smaken, iof växer han än oxå så...
Så tillbaks till Pelle o agera sällskap för att få växa lite mer i kostymen..Maj-12
Kom han hem en vända för det var en tjej som var intresserad av att ha honom i par, men hennes egen musblack vart sjuk så det rann ut i sanden.
Så nu i september kom båda killarna hem och resten kan ni läsa om nyligt på bloggen om intresse finns.
 
Som synes så tog vi och sadlade honom idag igen och Wilma red honom i skritt och trav, det gick galant och han börjar fatta skänklar lite mer nu och hon skrittade honom själv på ridbanan och till stallet.
Jag longerade honom lite med slängande stigbyglar en vända först så han fick springa av sig lite, han taktade på piggt när vi gick till ridbanan, och han fattade bättre nu ,kom ut på större volt utan nå problem, Kul! Lite seg i ena varvet men det kommer nog det med..
Sen kom Martin o la sig i ;o)  hopp upp o sitt då..Erik var duktig och roade Martin under tiden vi red genom att åka skoter , 250n hans,och skjutsa Martin kors o tvärs på bobben efter, så nu har Barre miljötränats alldeles gratis med skoter oxå då lite grann ;o)..
 Ha det bra allihopa!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0