Jag hinner inte med !?!

Sitter o gör en snabben här nu..
 Denna veckan är mest i ett töcken av sömnbrist, började med att Erik vart febrig och fick sin "astmahosta" på söndagskvällen , sen har det rullat på med Martin som har varit rejält febrig och hosta o konstant rinnande näsa sen tisdagen, Wilma har peppar klarat sig än men igårkväll började hon känna i halsen.

Hon var halvt uppgiven och HELT stenvrång ;o) Jag SKA inte bli sjuk förräns efter ridningen ! den är ju ikväll den...

Det har äntligen torkat upp utanför stallet, värre är det med i hagarna och resten av gården...En tröst är väl att dom allra flesta har det såhär ett tag..
Hunnit sko om Puzz har jag med.
Vi har nu äntligen hittat en dressyrsadel som passar åt Puzz, och mycket närmare än vi kunde tro ! Skickade ju tillbaks Tecknasadeln för omvärming,. På fredan vid den vanliga ridningen så nämnde Camilla att deras sadel inte ville ligga riktigt bra på Sigge, en stubben, åhå tänkte jag , kan väl lägga den på Puzz o kolla då sa jag och det gjorde vi.. Där låg den riktigt BRA så efter lite mixtrande och tittning av Siv så fick vi köpa den!! Tusen Tack Camilla !!


Ceve växer för fulla muggar, enda smolket i bägaren är hennes man...Den vill liksom inte riktigt växa o bli tjock som jag vill, sen att hon får hjälp av dom andra att gnaga mm hjälper ju inte mycket.Hon ser lite kantig ut såhär men känner man på revbenen finns dom ganska långt inne.

Annat är det med Elektra,där finns det man o pannlugg minnsan, hon är ju bara ettåring hon...

Hö har jag oxå hittat och tingat några balar, nära och lämpligt blev det. Och träffade min första shettis jag hade där,Snuttan heter hon och är född -97, papperslös eftersom dåvarande ägare inte skötte med pappren när hon var föl,Snuttan är e. Almnäs Baron och ue.Östertorps Danne och lite överväxt nån cm.Hon tävlas nu i körning.

Tilias nedräkning har oxå börjat, ca 30 dygn kvar nu, hoppas hon går över som hon brukar..

och jag måste lägga in min första bild på Erna utan täcke på i hagen..Finstumpan!


avslutar med gosgänget i fokus...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0