Japp, då var man över 35....

Och inte känns det nå annorlunda heller =o)

Veckan som gått har väl ägnats åt att försöka städa och få upp julsaker, jag hann oxå nästan allt innan folk kom och firade mig.En jättefin lampa, en domkraft, pengar och choklad/lotter fanns det i paketen jag fick.

Hittat en begagnad prestige-hoppsadel också i Gävle, Ryttarstugan heter affären,Skulle ha lastat Puzz och åkt dit för provning igår men vädret stoppade oss. Jag vågade inte ge mig iväg med både barn o pålle i regnet och en temp som låg runt nollan och gungade...=o/
MEN det ordnade sig ändå, 
ska hämta den ikväll i bruket., Ia hade träningar i Sandviken ( tror jag det var) och hon som hade sadeln rider för henne, så det löste sig smidigt med transporten då. Nu hoppas jag den ligger bra så vi kan sluta med denna häxjakt efter en passande sadel..
Ska sko om henne så hon får brodd bak oxå.

Mjukstart inför framtiden på Cissi ; o) med Martin.

Äntligen har jag två HELA portar på stallet ,som går att stänga!!! dessutom. Ena porten har ju varit vind o halvt sne i flera år sen Della ,ardennern tacklade till den, och inte kan jag fixa det själv heller ...Och det är inte Markos starka sida att fixa sånt som rör stallet eftersom han inte berörs så mkt av det..MEN han insåg att det var dags när han tvättade bilen utanför och skulle stänga den så gott det gick då men det slutade med att han stog o höll i hela porten när den släppte totalt =o/ från karmen.

Men nu så ! Så härligt att slippa täcket och kunna stänga in sig från blåst o kyla lite mer. =o))

Wilma pysslade lite med Jossan och vi satte på henne tränset så hon fick prova det, inga problem,lite tuggande såklart blev det.
Men vad vill ungen jag ska göra egentligen??

Lägger upp bommar så jag måste lyfta på fötterna, korkat!

Nu måste jag ju knuffa ner dom igen...

Den här ungen har inte lika höga krav iaf..

Men nu så matte kom o pussa min gomule istället för o spring runt med lilla lådan i handen..

Haha, hon ser för söt ut med sitt halvstora huvud nu,men det ordnar sig nog för så var det ett tag i fjol oxå när det växte och det harmonierade då med resten efter ett tag igen.Sen att W flätade hennes pannlugg minskar ju inte effekten då ;o)

Mest bara onödigt krafs i detta inlägg men ni ser att jag lever iaf..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0