Vi väntar o väntar =o)

Ja här sitter jag o det pyr ur öronen igen...=o/ Nu har den grej som läser in bilderna från minneskortet säckat ihop, suck !! Jag som ville ha en ny bild på framsida men vi får hålla till godo med en äldre så länge.


Den här är ju gammal men den får duga då...Frustrerande !

Nu har ju Bella 10 dygn kvar till den beräknade tiden, o ja hon gör sig mer o mer färdig. Nu ikväll så tyckte jag hennes puppa blivit slappare men ja det märks om den är det när jag tar in henne snart oxå. Hennes juver har växt rejält men sen minskar det lite sen hon rör på sig över dan..Hon är fortsatt extra gosig o med min tur kanske hon blir en sån där arg morsa som ska vakta fölen ;o) när den väl är ute, OM den kommer ut smärtfritt...Nä nu ska jag inte måla fan på väggen, klart vi räknar med att det ska gå bra ! Men hon är ju svart...=o/

Har sett att hon går o stryker sig riktigt ordentligt mot träden o gnussar rumpan rejält nu dom senaste två dagarna, antar att hon känner av nåt inne där.Tilia gör oxå så när hon närmar sig fölning. Ja spännande är det, att kolla efter tecken på att det kanske är på G o sen kan man utvärdera hur just hon var..
Trine har ju blåst mig 2 ggr,varit färdigfölat fast hon inte sett klar ut, Tilia har jag varit med 2 ggr under fölning nu, Flöjta ville sitta i knäet mitt helst när hon skulle föla. och Cissi visade inte heller nå tydligt att det var dags..Crispa var ganska tydlig och så tapper hon var under felläget som stog upp hela tiden ( med Carolas hjälp då =)

Japp nu vart det en liten nostalgi tripp då.

Till verkligheten då, Idag har jag o Erik varit till sågen efter lite mer brädor, tre väggar är klara nu så nu är det tak o dörrväggen kvar. Himla mysigt blir det o jag ska oxå sova där nå tag..

Sen har jag varit på bassängträningen, äntligen, jösses vad jag (läs min kropp) har saknat den. Jag mjukstartade o körde ett pass själv i ett väldigt lugnt tempo..Märks ganska tydligt att mina muskler har försvunnit rejält = jag har mer värk o krångel. Men nu måste jag försöka ta tag i det annars kommer jag få mer problem o det behöver jag inte i dagsläget.
Har mer än nog som det är känns det som.

Annars så har veckan rullat på o jag har fått upp lite trådar o stängt av lite bete i lillhagen så Bella kan gå där o då har hon fri tillgång på höbalen till andras förtvivlan..Puzz har fått på sig bakskorna, jag hittade på hästaffärn som jag bara behövde knacka ut o då funkar min järnvägsbit jag har som smidstä. Diabetessköterskan har varit på dagis o pratat så nu har dom lite mer kött på benen så imorgon kör vi då.

En tur till Våmhus utanför dalarna vart det i fredags.
Hittade en rockard åt Puzz billigt, den är ingen skönhet men med lite rostputsning o färg o byte av brädor så blir den fin. Men först ska vi komma så långt att den är hel efter vi spänt för oxå ; o), därav tyckte jag den duga bra, det är en gammal sulky som dom gjort om å satt korg på. Så där har jag ett projekt oxå..En fin bröstsele, två sprittnya täcken 115 o en sadelgjord hade hon plockat fram med. Stort tack Monica!

Wilma red Mini på ridningen o dom såg så fina ut så !

Så jag tycker att denna vecka har jag hunnit med bra ändå med tanke på att man ska sticka o mata i Erik så pass ofta nu, snart flyter det på som vanligt för oss igen.

Ha det bra alla jag känner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0