Kojan färdig!

Japp efter ca en månad så är den klar, bara lite inredning kvar men tak o väggar o dörr e klart..Lite snopet var det för Marko var säker på att han hade plåt så det räckte men se det fanns inte så det vi hittade räckte precis  till o täcka så det får duga så länge, när han köper sen får han ta extra så vi får lite utskjut då istället då..
Marko ska dona till en liten trapp..

När vi är klar så ska jag ta ett kort på hela skapelsen.
Snart e det ju sommarlov o då ska vi inviga den o sova där ;o) DÅ kommer det märkas hur tätt det är, beroende på hur mkt mygg som kommer in =o/...

Jag har oxå släppt mina tre tjejer på betet över dagarna så dom får vänja in sig lite , Jossan vart överlycklig o ville bekanta sig med Elektra direkt men se det tillät inte polisen Puzzel inte, Zdeno ville hellre prata med Bella men se inte ens han kunde ta sig förbi livvakten Puzz =o))

Tyvärr glömde jag ju kameran såklart...Men det var ett lyckligt gäng som brallade lös ett bra tag innan dom kom på att det fanns mat under fötterna. Och nu ikväll knallade jag över dammen o fotade lite..

Tycker det ser så härligt o lummigt ut!

Hej kommer du och hälsar på ? Tjiho, kul o springa!!

Vad gör du? - Äter,äter, äter...

Ohh, mysigt o rulla!

Vart så full i skratt för Elektra stod o filosoferade bredvid Bella som stod och åt,
 då kommer Jossan rakt bakifrån o nosar på Elektras rumpa , som sneglar bakåt,NÄHÄ DU, du får inte vara med mig säger mamma.. sen SMÄLLER DET !!! Ingen flykt där inte..=o)
 
Jossan var så paff !! och jag tror hon träffades med ena hoven under hakan , det lät som ett sånt "klaff"o den andra hoven på bringan.
Så hon retirerade väldigt snabbt o sneglade lite ilsket på det där arga lilla krypet...
Mycket bättre o umgås med matte, så det så!

hon är ju så söt med "bollen" på ländryggen..

Sent omsider skrider min lilla "Kung" ut ur buskarna oxå..

Imorgon ska jag verka honom o Jossan sen tar jag nog fram slangen så får jag bort lite mer päls kanske, antar att jag inte hinner få bort allt innan utställningen men då får det vara så. Det mesta är avfällt men det finns fjun kvar här o där..

Hmmn Zdeno har trollknutor i massor, inge bra han som är tunnhårig i manen så det räcker...

På Onsdag så ska jag ta en liten tripp o kolla på lite pållar, transporten ska med för jag ska hälsa på på Gullsmyra en vända oxå och ha Amitza med mig hem. Sen så hämtar Carina henne i Orsa på torsdan.Ska bli spännande o få se Sussanes pållar.

Nä nu ska jag slå dank en stund i soffan innan jag ska göra kväller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0