Sol o snö....

Ja jag höll då på o gråta när jag kom ut på torsdagsmorgonen, o INTE av glädje direkt...17 vad snö det var !!

Jag o gubben kom på att vi ringer o hör om han kan ta hem grävarn o det fick vi !! Tusen Tack Ölis för det..

Marko o Erik hjular hem den och efter en liten  avåkning utanför Tony , den tippade nästan, klarade det tack vare att Marko hade huvvet med o hann få ut armen o stoppa med skopan..Så kom dom hem o han började skotta av tak o kara undan snö i hagen...Medans han gör det vad händer då?? jo det börjar snöa , igen =o( Jag kräks snart på detta, o jag som blivit utan snöskovel...


Så rent tak så det inte kommer så mkt vatten sen..

En pygme Jossan kollar nya inredningen i hagen...

Så nu har jag rejäla snöhögar längre bak i hagen men det kommer bli trevligare när det börjar töa, bra nog mkt mindre snö som ska rinna förbi lösdrifterna..

Tack för hjälpen !!


Appropå det så rasade det från taket oxå på onsdan ,så såhär ser mina kaninhagar ut nu...=o/ Mest pinnved kvar...Morr!!

Igår så släppte jag ilag Pelle o Barre med Zdeno för att se om det funkar bättre nu, men ja ett tag så gick det sen jagar Pelle Zdeno till björkskogen o han får INTE komma tillbaks nära märrarna...Ändå är Pelle där o dom gnager på kvistar tillsammans o undersökte alla älglegor o spår/skit..Jag blir inte klok på honom..

Undrar om det är nån ide o åka med honom jag?? Han har dragit upp sig ,han har det ju lite kämpigt här med stona nu eller det verkar vara Zdeno som han retar sig på mest...Anna !! Vill du ha en till skäck nån vecka???
jaja det blir väl sista visningen som hingst om inte annat...
Barre han finner sig...Och är ingen fotomodell, hann vrida bort skallen såklart...


Nu snart ska jag gå ut o verka killarna så dom är klara med det, samt träna med Barreman lite då..Marko har åkt till Orsa för o kolla på dragracingen där och min bästaste mamma är här så jag kan poa lite...Ikväll blir det finalen så får man se om det blir en vettig låt som går vidare, hoppas iaf men det var många som jag inte gilla..Men det kan väl inte gå så mkt sämre än i fjol tro??

Ha en fortsatt trevlig helg alla jag känner!!

 Ps.. Nu har jag äntligen fått en bild på min skoterracer!! T om gubben vill åka på den ; o))


Kommentarer
Postat av: Linda, Stuteri Finnsta

Det var inget dåligt vrålåk !

2011-03-12 @ 20:14:51
URL: http://www.stuteri-finnsta.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0