Nelly på väg hem...

Ja då har det hänt lite igen.. Eller kanske är det bara jag som tycker det...Huvudet surrar av allt jag ska hinna dona innan helgen.

På söndan så åkte vi till buspalatset o avslutade sportlovet, mkt uppskattat var det!

På söndagskvällen ringde det och jag var ganska säker på att det var nån som ringt fel..Men se det var Marie som hade ordnat plats åt Nelly så nu skulle hon hem då..
Jag fick brådis på måndagsmorgonen o åkte till ridskolan o badade henne igen, några fanns det än men inte så mkt iaf. Hon skötte sig jätteduktigt Nelly ! Hon åkte själv för första ggn men nosade lite o sen följde hon mig så snällt in i transporten. Lite frustrerad vart hon sen när vi kom hem o hon skulle stå o torka själv i en box =o/ Men ok det fanns mat..

Sen får jag ett sms av MC, Transportören skulle höra av sig till mig så vi kunde bestämma tid o plats i Falun iom han skulle hämta en där oxå.Sen får jag kalla kårar när jag läser vidare...Zabina dog idag mitt framför mina ögon...NEJ NEJ inte det o nu !! Förmodligen nån innre blödning, ni får läsa mer på hennes blogg..Guud va tråkigt, glädjen rann liksom av en..
Men ja det är ju bara o fortsätta, Nelly kommer säkert distrahera henne lite,

 Jag verkade henne på kvällen o då åkte rödörat fram på henne, ena bak skulle jag INTE få låna och när jag segade o inte släppte ut henne då fick jag en spark oxå =o/ Morr sa jag då , snacka om att göra det lätt att skjutsa iväg henne..

Så nu på fm så lastade jag henne igen, hon såg lite missnöjd ut precis som att" Nu räcker det väl med att åka låda, jag vill vara i hagen" Men hon knalla snällt in nu oxå så sen åkte vi, det tajmade bra med transportören oxå 5 efter jag var framme kom han så då hoppade vi ut genom sidodörren o knallade på en ny brantare ramp men se där fanns en kompis  o mat så det funkade helt ok..Nu ska hon få övernatta i Haninge sen kommer hon till Mamma MC imorgon.

Så nu önskar jag MC lycka till med resultatet av hennes mage!! Hon har fått ett nytt smeknamn av mig, snälla söta Morrloppan...
Katalogen har dimpit ner idag oxå, ärligt så drar jag mig för att behöva åka den vägen igen, men den kan ju bara bli bättre, den är bra bitvis men resten, bläää drrrrrrr..
Men det var mkt hingstar, blir spännande o se hur det blir..
Barre blir det första ggn ute på, inte minns han fölmönstringen tror jag då var det ju bara o hänga med mamma..Så jag måste ju ha hänsyn till det o hoppas att inte bromsen fastnar nu då..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0