Nu har man börjat landa...

Och snyggingen är fortfarande kvar =o)..

Vart lite tokigt iom att jag började med att åka o lämna Amitza i Mora, när jag kom hem så hade jag en MYCKET missnöjd liten Ceve i boxen "HALLÅ !! Jag vill UT!!".. så släpte jag då ilag henne med Jossan och det gick bra, lite spring men det är ju förväntat..
haha ,det går lite fortare nu så jag hade lite problem med att få kameran o hänga med ; o)

VEM är DU ??? funderar båda..

JAG ska vara boss, säger Jossan, kom igen nu springer vi!! Det älskar jag...

Men Hallå!?! Vänta på MIG !!

Tjohoo!! Jättekul!

OOOpss, öronen försvann =o/ Hej o hå, detta lär bli jobbigt tycker Jossan...
Det var en massa brallande o tokrus men då vart det bara sudd, o jag glömde lite för WAOWW!! va läcker hon är..
Sen lugnade dom ner sig o började äta...
Så på em så tänkte jag att äh vi går över till betet med dom...

Och ja ett tag gick det bra, men sen så skulle ju den där inte få finnas i deras "revir" Surkärringarna åkte ut en efter en, man tycker det är så eländigt synd om Ceve, hon vill ju bara vara med dom i flocken..Cissi , Puzz o Bella bara vallade undan resten o skulle INTE ha henne i närheten o Ceve sprang gnäggande efter ...





Jag går här bredvid tvåbeningen, hon vill prata med mig iaf...

Iaf så har jag henne inne på nätterna med Puzz som sällskap, och operation invänjning har börjat, idag har hon gått mellan Cissi o Puzz på ridbanan den behöver betas ner igen, Cissi är en riktig GRIS, hon anfaller om hon får chansen, så rädd för att åka ner på rangskalan så hon överdriver, hon var lika mot Jossan när hon kom men Jossan ledsnade o sopade tillbaka till slut o då gav hon sig..
Nu är det trådar emellan..Men hon rusar iaf mot henne men se nu har Ceve fattat att hon inte kommer åt na..Så hon betar vidare o retar Cissi som inte har många strån att gnaga på..

Cissi ska ju snart iväg till Fernando sen ska Bella upp till Zorry , så då blir det lättare för henne att bli hemma i flocken, Puzz kommer säkert ty sig o bli mer snäll då mot henne.Dom gick och betade bredvid varandra mellan trådarna på em här, så det går framåt..

Övrigt så har vi fått upp studsmattan nu idag, Puzz skodde jag om fram imorse iom att hon hade tappat en sko, den första på hela tiden här.
Sen nu på kvällen efter ridningen på ridskolan tog jag o Martin cykeln o Wilma red Puzz, en tur runt homna. 9 km blev det och Wilma var jätteglad för den här ggn vågade hon hoppa över tre diken, ena ganska bred, sen hade hon hamnat bakom en räv på en stig i skogen som hon brukar rida, "jag blev ganska rädd, men så skrek jag åt den att * stick ditt rävloppselände* och det gjorde den!" Så hon var mer än nöjd , jag har klarat av två saker jag var rädd för idag, sa hon..Min duktiga jänta!!


Nu är det dags för 11 sticket sen får jag sova...

TREVLIG HELG ALLIHOPA!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0