Regn som sluta i solsken!

Ja imorse ville jag bara dra täcke över huvudet,regn,regn o regn har jag lyssnat på halva natten igen..=o(
Men upp kom jag o fick iväg barnen till skola o dagis.
Jag har inte lika ont i ryggen längre just nu för jag var o rätta i o blev masserad ordentligt i rygg o ben, nacke o axlar i tisdags..Alldeles yr var jag när han var färdig, men jösses va skönt i nacken det blev..

Valleman är TOTALT TOKkelig , han hoppar o stångas så fort man inte böjer sig ner tillräckligt snabbt ;o) Tjong rätt i kameran..

Hans gulliga framfötter, han har inga problem me o hålla sig fast i prylar..

Jag var lite svettig för han kom hem i måndags...Sita o ungarna visade sig inte på hela dan =o/ Shit tänkte man...Men på kvällen när jag nattade kom hon men ungarna syntes inte till...Vid en fyra på "morgonen" var jag o matade o gick på toa då såg jag iaf att Trulls hittat hem men Sigge syntes inte till,,Ahhh.Inte bra...

Trulls gick o skrek efter brorsan hela dan , jag småpysslade lite ute, men han syntes inget.
Men på kvällen när jag nattade alla då kom han, PUST !! Hur ska detta gå när dom börjar bli könsmogen då?? Och NÄR kan man kastrera dom?? Var ju 11 år sen jag kastrerade en katt, antar att det har ändrats lite nu,rekomendationerna, det brukar ju göra det. Men men det löser sig antar jag..Dom blir ju 4 månader den 20de oktober.

Men va kul att du är hemma igen,säger Sigge!

ja sen har jag uppdaterat lite på kaninsidan, fattas bara ett kort på ny kaninen.Nu ska jag dona på kattsidan oxå så får vi se om det går smärtfritt, inte alltid det gör det.

Hästarna är det lugnt med , Cissi fick sin sista påse Finadyn idag så snart märks det om hon har ont nå..Sen måste jag ta en storrengöring av hennes svans, den är INTE fräsh efter all sårvätska o klegg och fortfarande flätad men jag vill inte lösa upp den förrän det är helt ihopläkt och det är det alldeles snart.
Sen har jag kollat i katalogen på webben och ihh vad nerverna kommer, ska bli kul o se hur mina står sig i konkuranssen, för det finns det ju..

Vargen har tagit en hund till, den 1 okt tror jag det var...Jägaren hade släppt den och skulle jaga i skogen på andra sidan ån och storvägen för att inte riskera vargarna, dom har ju hållit till på berget vid oss på sistone o tagit två hundar där.
 ( förklaring: Homnaberget sen bor vi då efter grusväg som går längsefter berget så att säga sen har vi ca 150 m till ån sen är det storvägen V296 på andra sidan som "följer"ån , då lite enkelt förklarat...)

Iaf så har dom jävlarna simmat över ån o nöp hunden, man ska nu lämna in en ansökan på skyddsjakt så märks det om det blir nå av med det...Men får vi det så blir det väl inplantering här, men det lär det ju bli ändå så det kan komma in nytt blod o bli ännu mer vargjävlar här..
Börjar bli så himla less nu, tydligen så ska det bara krylla av dom eländes djuren häromkring!! Varför ska inte vanligt folk som trivs på landet o inte vill bo i stan med asfallt o folk överallt kunna få känna sig trygga o njuta av naturen där man bor??
Visst kan jag förstå att folk vill ha mångfald, men när det blir så stort tryck med rovdjur som det blivit här , då får det räcka, kör ner en massa neröver där det är tätbebyggt , då jävlar blir det skyddsjakt DIREKT!!

Ush nu börjar det bubbla i mig,så nu e det bäst att jag byter ämne...=o)
Det vart mest ett kattinlägg idag..Det kommer förhoppningsvis finnas fina kort på katterna snart som jag tog idag sen det sprack upp o solen kom fram.
Ha det gott alla!

Kommentarer
Postat av: Linda

Håller med dig helt om vargarna. Vad gör de för nytta egentligen. Ta rådjur? Det har vi lo som gör och de ger sig inte på hundarna.

Tyvärr planeras det att plantera in vargar bara några mil från oss.

Nä, de kan hålla sig på kolmården.

2010-10-08 @ 22:45:14
URL: http://www.stuteri-finnsta.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0