Första snön kom o försvann...

Nu kan jag gott sitta här o skriva i skitvädret...Jag blir deppig av sånt här tråkväder =o(

ändå blåser det inte lika som det gjort dom tidigare dagarna..
Men helst får det se ut såhär..=o)
Det var så härligt när det ramlade ner lite snö och solen sken dan därpå !! Jag hoppas det fryser på o fortsätter på detta vis snart..


Utställningen i Insjön närmar sig och jag får inte rätta stämmningen , förväntan o pirret i magen har inte infunnit sig, men det kanske kommer, när jag står o badar pållarna...Cissi behöver verkligen en rengöring sen får vi se hur jag gör,
hon har en så kopiöst kort TÄT päls så kanske borde jag raka henne eller så får hon en semestervinter med inge hårt arbete så hon blir för svettig, ja det märks hur det blir.

Jag har hunnit verka två till sen sist, Crispa o Tilia så nu är det Pelle o Barre kvar dom andra ser bra ut än.Sen lyckades jag knäppa nåt kort på Dotty , inga jättesuper men lite ser man ju..av ångvälten..=o) 
En liten ängel...Skenet bedrar ; o)


Här är Bella i Aprill iår, nyss hemkommen..


Som ni ser är det en enorm skillnad på Bella nu,. Men hon ser ut o njuta av livet i allmänhet nu,jag hoppas verkligen hon e dräktig så hon får en egen bebis o ta hand om till sommaren, hon är plastmamman på gårn nu.

Ja tänk att det ska vara så svårt o hålla endel i rätt hull, först var hon ett skellett när hon kom o nu finns det valkar lite här o var..Så lite bete kan göra mkt.Och hellre för mkt för sånt går att jobba bort iaf.

Jag har avmaskat dom oxå, vart lite sent men nu är det gjort, skönt.Jag får planera lite så jag kan ha dom inne i omgångar så man ser om nån har mask.

Sen tog jag Wilma o Erik en cykeltur på söndan,Pappa fick vara med martin alldeles själv.
 Wilma red Puzzel och hon är en pärla hon med, jag räknade med att hon skulle protestera när hon vart ensam pålle , men inte då ! JÄTTEKUL o få springa med lillmatte o stormatte på nån stålgrej brevi!!
Erik var jätteduktig han  med, 5 år o hänger med på, ja turen vart säkert minst 4km och då var det efter lite sandvägar med och då går det TUNGT o cykla..Tjoho hur ska man aktivera dom där när dom är 10?? Då kurskar nog jag i slutändan!! ;o)
Iaf så gick vi förbi älgslakteriet dom har här vid "bågbron" Det låg 4 älgskallar o lite skinn som jag o Erik stannade o kikade på, jag undrade om Puzz skulle reagera för det luktar ju , men det gick bra det med.Erik tyckte det var lite tråkigt att dom tappat huvudet sådär, det är ju faktiskt bättre dom får leva o springa i skogen konstaterade han.

Nä nu är det matning Hörs!!
Hejdå önskar en  stadig lurvig Barre!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0