Potatis,potatis, potatis och läderkurs !"

Ja nu är ni väl inte SÅÅ impade längre, det höll i sig i två dagar sen så vart det för fullt upp igen...

Iaf så var jag och plockade potatis både torsdagen och fredagen oxå så jag fick ihop 1200 kr !!
Barnen fick 100 kr var iom att dom hjälpte till med ibland, så nu såg jag verkligen emot läderkursen på lördagen ! Tänk , 1000 spänn att bränna på vad jag ville där..=o)

På torsdagsmorgonen så hade vi -6 så det blev inte förrän mitt på dan som jag kom iväg..

Men det är fint oxå !

 Så nu kan jag städa alla rabbater med gott samvete för det mesta har frysit nu..

På fredagsmorgonen så var det -7 !?! Brrrr, minst sagt så jag handlade foder o mat på fm samt städade och matade upp åt höns, ankor o kaniner så jag skulle slippa fundera nå på det sen. Sen så runt etttiden så hägrade potatisåkern igen.
Jag skickade Marko med barn på ridskolan och dom tog Pizza med sig hem, så när jag gjort klart för dagen hade jag ett glatt humör och hade en liten present med hem till Marko ! När han fick den så sa jag " Här får du en sak som du tycker om och som visar vad jag tycker om dig !"

Han fick sig ett gott skratt!! och vi med...Snygg va? ;o)


Jag la mig tidigt iom att jag skulle upp ganska tidigt på lördagsmorronen o åka, 5,20 stog mobilen på, var lite orolig iom att det bara var sommardäck på bilarna än och Faluvägen är ju en enda förstorad ko stig..Backig o krokig..
Cissi o Puzz trodde jag blitt galen som skickade ut dom så tidigt, Cissi fick jag in o putta på, VAKNA! så hon klev upp, Puzz stog o gäspade hela tiden täcket åkte på...haha

Iaf så var det inte halt men väl som att virra omkring i en mjölktetra, men jag han fram till falun och bytte bil till Majs på Älvåsen sen åkte vi till Borlänge där vi bytte bil igen till Gunillas på Kölnäs, -där förövrigt min mössa o vantar ligger kvar i tror jag-Snälla ta med dom till Falun, Gunilla!
Vi åkte och kom en halvtimme före start till brandstationen där vi skulle vara...

Finnsta Linda som höll i kursen skrattade åt mig och min "lista" jag skrivit upp vad jag ville hinna göra och få läder till..Skärp, ledtyglar, utställnings grimmor två st. till o börja med ; o).Måste ju skriva upp annars är hälften bortglömt...


Sen kom Gullsmyras Sussane med dotter sen körde vi på, jösses vad tiden går fort, och dom började villa ha mat på en ggn tyckte jag men alla " ska bara göra det" så klockan var runt halvtvå innan vi släpades iväg till en pizzeria och jag åt en jättegod kebabrulle.Sen tillbaks och fortsätta ! Jag tycker det är jätteroligt, och Linnea? tror jag hon hette gjorde ett  hundhalsband med" blingbling" som jag tyckte var supersnyggt! Nästa ggn ska jag nog göra nå blingbling med..Skärp eller armband kanske??


Det var jättetrevligt med mkt skratt o trevligt folk, efter ett tag så lyssnade jag inte så mkt för alla ropade LINDA hela tiden ,utan jag fortsatte med mitt , ibland hörde jag" men hör du nå då??!" Då var det mig dom ville ville prata med ;o) * ASG* Korten som jag har är från FinnstaLinda , Tack!  Tror hon hade roligt åt min fokuserade min...Fniss, jag bjuder på det.

Nu har jag syning en massa kvar, jag skärde till och färgade så mkt som möjligt där så det skulle bli gjort.Ni får väl se resultaten senare..Hemvägen var trist, spöregn och svart, men hem kom vi helskinnade och jag för min del ganska slut..Tack för skjutsen Maj o Gunilla! Nu väntar jag på ännu en fortsättning...

Wilma har blivit jättekompis med Sita och hon växer, så himla söt hon är!!



Jag såg att nånting var annorlunda med Wilma på söndagsmorgonen, efter ett tag så kom jag på det...Hon hade jättemörka ögonbryn, ni ser själva, hon hade sminkat sig hos farmor samt fått ett kastmärke.....
Nä nu ska jag nog försöka ringa Carina, hon ringde på lördan, ringer dig imorrn sa jag, har inte ringt än , Fy skäms Linda!!
Ha det bra alla där ute!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0