Höstlov.

Tänk om solen kunde få lov o titta fram, så glad jag skulle bli.
Gårdagen var det nästan regn hela tiden =o( Nu är det uppehåll men blåsigt ,likväl detta hängiga gråa elände...Så nu har jag fått gnällt av mig!  Lite...

Det är ju höstlov nu och igår var Wilma iväg på Miniorcamp, tror jag det hette, Jag har varit ovanligt tyst o lugn iom att jag tappat rösten och bara kan väsa ibland. Lite spännande o försöka göra mig förstådd med ungarna ; o) och Wilma är ju ganska snabb med o försöka med saker " vaddå du sa ju inget?" ELLER HUR VA!!

Det är andra dan dom är hemma o man längtar redan tills lovet blir slut...=o/ Det blir aldrig som man har tänkt sig iaf..
Jag fick ett mejl där det stog att Wilma var så söt, men hon växer väl upp till en uppkäftig tonåring hon med nå tag...
Jag sitter just nu o funderar på om jag har överlevt till dess?

Hon är sju år och har VÄLDIGA tankar och TESTER om vem som egentligen är alfahona i detta hushåll...Och här sitter jag o bara kan viska o väsa =o// Iof kanske det är tur, man ska ju vara så pedagogisk o lugn o visa hur man ska uppföra sig enligt alla GUDOMLIGA barnkunnare som finns , en del på ställen där man minst anar det, typ såna som inte har egna barn och inte vet hur en vardag kan vara i det oändliga när dom e på  DET viset...Hur kan jag tappa tålamodet av såna struntsaker??
Jag har en bild i mina grotttankar om hur jag vrålande o svärande släpar upp henne uppför trappan i håret och kastar henne in i hennes rum som en äkta neandertalare..Så jag kan få utlopp för min frustration så hon fattar nån ggn att hon inte ska ifrågasätta och vända på varje liten mening eller sak jag ber/ säger åt henne att göra.

Ska det vara så himla svårt o fatta när jag säger åt henne ex att "nu ska vi städa ,ta upp dina saker som du har lagt på diverse ställen i hela huset.Erik tar sina o jag tar resten".. el " kom in du ska inte vara ute när du inte har ytterkläder på dig nu, det e kallt."
Bara en massa tjafs om enkla saker som hon borde ha lärt sig hur det funkar, ska det göras en lavin av.Och jag är ju tyvärr alldeles för envis,o en massa energi försvinner i ett nafs ....Tur man kan vara självironisk , sitter o fnissar nu när jag läser igenom vad jag skrivit..Men jag tycker jag lyckas skriva ner det ganska bra!
Nu har jag GNÄLLT av mig ytterligare en grej till...

Alfahonan i sitt rike med lillebror instängd som ett underdånigt kreatur...


Jag har upptäckt att det blir hemskt spännande situationer när man inte kan prata...Det ringer, Hmmmn,Man ska varna ungarna för nåt,hmmmn, Jag behöver ringa till ex en faktura, över halm o spån, Hmmn...
Jag är lyckligt lottad att jag inte är stum säger jag bara...

Jaja nåt tag kommer den väl åter kanske..( rösten) Men som sagt det är ingen ide o ringa till mig nu iaf. ; o)

Sen skickar jag ett STORT TACK TILL ALLA GB INLÄGG , har inte riktigt tiden o svara alla på en ggn men det kommer nog pö om pö..
Jipiie, det håller på o klarnar upp, jag ser blå himmel !! Då ska jag klä på ungarna så ska vi gå ut o fixa allehanda saker som måste göras...

Lilla Sita/Missan  växer så det knakar har blivit en riktigt bortskämd flicka, hon är mer inne än ute, hur ska det bli när det blir vinter här??
Hon skulle ju bo ute.=o/..MEN ALLA ,Wilma Erik Marko min Mamma släpper in henne o myser o gosar i det oändliga...Hon bara lapar i sig allt o ligger o jäser nånstans för att sen PANG attackeras en oskyldig fot nånstans...=o) Jaja det gör mig inget MEN på nätterna är hon ute enligt min order. Kattlådan har jag kastat ut och hon är duktig och har då inte gjort nå inne än, kanske mkt för att jag passar och tar ut henne emellanåt..Isa är väl inte det hemska monster som fanns från början MEN NÅDE HENNE om hon kommer för nära då växer hon till det dubbla och spottar o fräser som bara en katt kan göra ; O)
Sleeping beauty...

Vill du nå? Kela?? Ja, hon är så fin i mina ögon iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0