Smått o gott..

Ja igår fick jag tokstänga av datan för det åskade !! Var ut o drog ur strömmen i stallet och det började ta i och blåsa rejält, ojoj tänkte jag och skyndade mig att ta in Tilia o Crispa..Jag hann nästan in sen öppnade himlen sig. Det har regnat hela natten o halva dan , så nu blir det nog fart på gräset.

Flickorna har fått stått inne o käkat hö på fm.Sen när det bara småduggade så gick jag och fixade ut dom.

 Tilia har fyllt spenarna nu men det är genomskinligt så än är det lugnt. Var tvungen och kolla i fjolårets inlägg och där fyllde hon den 7.e och den 10:de kom Barre, får se om det blir lika i år....

Hmmmn kollar ut och ser hon (Tilia) går lite skrangligt bak, hon kanske känner av nåt.Nu har hon "parkerat" och vilar, Crispa har lagt...Lämpligt o sitta vid datan för jag har full uppsikt över hagen dom går i.

Lägger in ett kort från när jag lämnade henne hos Zorry ( 3 Juni -08 ).Snart får vi se resultatet ! =o)..

Spännande , eller hur Marie!?


Det blev av redan samma kväll.

Idag har jag nackat två av mina ankpojkar, inge roligt men jag måste inse att det går inte att ha dom för dom bara slåss och den "svagare" får ingen trevlig behandling. Har ju två killar kvar som går med flickorna, vi får se hur det går för det är samma där, den ena blir tuktad rejält ( min favvo ) få se om man kanske kan dela av ankhagen sen så dom får egna flickor.Men det blir ju problem till vintern ändå, när dom ska gå i hönshuset ilag...Ja vi får se...Jag tycker ju båda är så fina..
Nu har det klarnat upp och solen steker!  Härligt !!
Nu ska jag surfa runt lite o vänta på att barnen ska somna..

Hörs!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0