Takdropp o solsken..

Hoppsan, nu har det gått ett tag sen jag uppdaterade..
har väl hänt några saker sen sist..

Var på årsmötet i Delsbo och blev invald som suppleang under ett år , har ju aldrig varit inblandad i nåt sånt förr men jag provar väl det här året så får jag se om det är något för mig eller inte..
Ska väl säga att det var mkt nytt för mig och det var en enda gröt när jag kom hem i skallen plus att min mage gjorde uppror på kvällen sen och fortsatte hela söndan = man blir väldigt matt och orkeslös...

Idag så har jag fått behålla det jag stoppar i mig iaf ,( = det har inte gått rakt igenom..) Så nu kanske orken kommer tillbaks snart. Men jag vågar inte med nåt avancerat än, te hårdmacka men nu på dan utökade jag med köttsoppa, Jösses vad himelskt det smakade.Jag skrattar åt mig själv för jag SVÄLTER , tänker på Alex i Madagaskarfilmen han ser hoppande kotletter överallt när han är hungrig...* asg*
Och nu har jag presis stoppat i mig en mjukmacka...man blir mätt fort efter sånt här ,  Och jag blir vekare, förr kunde jag vara så att allt rann rakt igenom i nästan två veckor innan det hejdade sig, nu blir jag skitklen ( bokstavligt talat ) efter två dygn...Kanske är gameln..; o) Men förr så åt jag kontinueligt medans  nu fastar jag så länge jag klarar av det och sen tar jag det försiktigt för det ger sig fortare då, har jag kommit fram till.

Nu till nå annat, Flöjta fick sin sista dos i lördags, idag såg hon stelare och går mkt försiktigare igen , raggat efter vetten men nådde inte honom idag , ska ringa i morgon igen så får vi se vad som händer...

Solen har lyst och det har varit kanonväder, fast det regnade lite på dan här, men det tar på snön , så härligt !! Tilia ser ut som en rugguggla ..Hon släpper som en tok och det syns..

Nu ska jag laga mat åt mina trollungar modell tvåbent...Ha det !

Här kommer en bild från i sommras modell fyrbenta trollungar...


Kommentarer
Postat av: Jennie

Hej kusin. Kolla nu in sidan ang fång jag tipsa om! Är de så att Flöjta är sulöm och får belastnings fång är de ju något som går att åtgärda. De ska gå att använda henne till både rid och kör ponny fram.över. Boots finns ju och i värsta fall kan du sko plåt/gummi. Men dumt att avla vidare och riskera att avkomman drabbas, och bete kommer hon säkert oxå kunna gå på, dock kanske inte dygnet runt då gräset är som kraftigast. Då inga veterinärer har någon bot på fång måste vi lyssna på dom som forskar i ämnet, tyckte faktiskt jag läste någonstans att de utbildade hov.isarna även börjar på att intressera sig och använda sig av denna metod. Många länder i hela världen som använder sig av detta. Kanske ska ge de en chans och bevisa för Vetten att bot finns?? :-)

2009-03-16 @ 23:35:17
Postat av: Plogflickan

Vilket härligt gäng föl!

2009-03-18 @ 10:04:48
URL: http://plogflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0