Sommarkollo!!

Ja idag så minskade det tre st på gården, dom är nu dalmasar bokstavligt talat tills det är dags o komma hem.Det blir skönt för dom (o mig ;o) att få semester och fler lekkompisar.

22 mil ( tur/retur) blev averkad och när jag kom fram till Anna så kollar jag in genom fönstret på transporten och ser att Pelle blöder lite från en rejäl men ytlig, tack o lov , reva på överläppen, hmmn och det var nån tuss man från Barre..Så jag gissa att jag vet vem som är skyldig....

Det gick hur bra som helst med ihop släppet , trodde det skulle vara mer livat, lite nos o lite sprätt med frambenen, lite skrik men sen så var det ju så himla mkt mat så det måste ju provsmakas..
Det är så mäktigt o se hur dom gör upp rangordningen, Barre var expert på att föltugga om nån kom för nära annars var hans huvud mest i backen och hets åt nästan..



Det är stort dom har o gå på..


Tjohooo!! Livet är underbart !!!


Nu fattar jag vad alla menar med att Zdeno behöver lite mer nacke...Vi får väl hoppas att det smittar av sig på betet nu då..=o)) För där finns det..Ojoj säger jag bara om Frode, vilken grabb.!

Ja en himla härlig flock med blandade färger blev det.


Jag blev impad för Anna har ett aggregat som spelar ! En fin liten bling melodi hörde jag, hihihi..

När jag kom hem så hade Kråkan inte tuttat igen så nu på kvällskröken så har jag mjölkat, sprutat, mjölkat o sprutat. Blivit arg på Distrikt för dom tyckte inte att det var värt o komma, 6 mil har dom, kunde KANSKE inte göra nåt men åk 30 mil du...till strömsholm..Ingen barnvakt  samt så har jag nog kurskat halvvägs...
Pratade med en vette på str-holm iaf , en trevlig tjej som förklarade lite jag kunde prova samt sa hon åt mig att ring o skäll för dom har utrustning för o kunna kolla lite mer innan dom skickar vidare..
Så jag lydde...=o)
Han vart lite brydd då och trodde inte riktigt på dom förslag vetten på strömsholm sa åt mig att han skulle kolla först , men till slut sa jag helt sonika, att skit i det! Jag har aldrig haft nåt sjukt föl förr och vet inte vad för alla fel dom kan få med hals etc. Men det är du som ska vara utbildad vette o har jour och då BORDE du väl ha lite hum eller?? Jag blir inte nå klokare av att du sitter o funderar o tycker att det är lite onödigt o åka 6 mil...Sen avslutade jag o gick ut..Fick nåt tips av Carola med så Kråkan ,jag o Crispa redde ut det för stunden igen...
Iaf så ringde han senare och ville kolla läget så då var jag snällare iom att det hade släpt då..Stackarn det kan ju inte vara lätt för dom heller nya färskingar som är osäkra och vill ju väl men...Ja vi var väl "vänner" igen när vi la på..

Imorron ska jag ringa Huddik o se om vi kan komma dit så vi får kolla i halsen och se om nåt sitter fast eller är outvecklat, eller vad det kan vara, för nånting är det...

Han är bra snäll lillkråkankrax .Jag höll på o bände med munnen försökte dra ut/ trycka ner tungan o in med mobilen med lampan på o lysa för o kunna se nåt men jösses va litet det är..Det blev liksom fullt.. Jaa fortsättning lär följa..
Och TACK än en ggn ANNA för att du lyssnar och lämnar rapport om killarna, allt är bara lugnt med dom.

Nä nu måste jag sova...Hörs!!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Varför blir man inte förvånad när man läser din blogg idag? Bedrövligt hur distriktet beter sig ibland! Inte lätt när man måste agera egen veterinär med sämre kunskap än dom har! Törs jag fråga vem han var? Vi djur ägare skall följa lagar hit och dit och kan åka dit för minsta misstag, distriktet verkar leva sin egen värld dom och ha dålig inlevelse i de här med sjuka djur och oroliga djur ägare. Ta du och åk till hudik så du kan vara lugn tycker jag, de är nog Kråkan värd.

2009-06-18 @ 01:02:02
Postat av: Plogflickan

Trevlig midsommar!

Vad roligt att vara med på hingst släpp, vår Ryss gick på hingst bete när han var 1 år, kul just vid utsläppet, så de stilade för varandra!

2009-06-19 @ 09:39:33
URL: http://plogflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0