80 mil gjorda och Tilia är hemma!!

Nu är hon hemma min vackraste!  Och fortfarande kung i hagen efter en dispyt med Trine, som jag trodde...

Det började iaf på lördagsmorgonen, mucka och fixa allt så Marko bara behövde ta in trissen, vi flyttade tillbaks ankorna iom att det blivit is på dammen igen så nu e dom tillbaks i hönshuset.Wilma , Erik o jag hjälptes åt att mata upp till alla kaniner o höns . Ändå så blev vi lite sent iväg, 11,30 åkte vi hemifrån, men skit samma det löser sig tänkte jag.. Fiint!


Vi stannade i Enviken på macken där o köpte dricka o en varsin korv samt färdkost = godis..Sen körde vi på, det vart skitväder neröver regn o snö o vartannat, sen så vart det ju kolsvart..Tycker det är lite jobbigt o köra i mörker när det regnar men framåt kom vi. Efter lite bråk med Tomtommen så hittade jag hela vägen hem till Marie i mörkret, skönt framme!

Det är en sån där MUUU dom ville jag skulle lasta med hem, vadå den är ju svart o vit..NOT!! ; o)


Hej min tjej!


Vi hälsade o jag tror hon kände igen mig iaf, tårarna kom nästan på mig och så fint dom har skött om na åt mig. Haha nu har jag bekantat mig med kardborrar, såna har vi inte här vad jag har märkt iaf.

Iaf så kom pernilla( stuteri Pi) och Marie hade fixat en räkpaj, mums! så vi åt o pratade en massa o hade det trevligt, Wilma var väl ganska lugn o Liiite rädd för monsterFanny . Iom att hon var trött så gick det väl bra, mest mamma som var rädd för att dom skulle tycka hon var för jobbig, jag vet ju hur hon kan gå igång då och är man inte van vid barn då så ja....Hon vart ju iaf störtförtjust i valparna och hade väl bott där hela tiden om hon fått bestämma...

Pusspuss.

Jag fick en liten favorit jag med, Lennart hette han , himla tur dom inte var leveransklara..Men hur det än är så är det fel kön och fel ras litegrann, kan tänka mig att Isa har fixat till han fort om han kommit hem, tjoho leka!! sen har hennes tass mosat hans rygg eller dylikt...

Vi fick sova över hos Pernilla, ännu en mysig hemmastadd Ektorpsoffa lånade vi, hon var runt tolv när vi la oss, gissa om jag var slut i huvudet.
Sen upp runt kvart över sju och åt frukost, gott var det !  Tack så mkt Pernilla!!
Sen bar det av till hennes stall och man fick beundra lite fuxar, och lilla Aqua, så fin hon är, fast Velvet har en enorm utstrålning hon oxå, men Aqua har färgen ;o).

Marie kom dit och så for vi till Ponnybutiken, jag la upp på hög kollade och vrakade, Lotta fick räkna ihop, Waoow jag har ju pengar kvar ?!? Kolla runt ännu mer sen fick jag ge mig..
Det vart ett allväderstäcke till Cissi, grimma till Zdeno,tre muggar,en borste som Erik fick,en borste åt mig, ser ut som en banan. Ett litet gulligt föltäcke i fleece,ett set med grimma grimskaft o flugpannband i lilarutigt, Wilma hittade ett lika set till Cissi fast i en annan färg, en leksakshäst !! =o(  men som sagt det vart ju lite mer iom att det var 20% på allt....Kul för oss!
Och så hade hon sysselsättning i bilen hem...
Sen iväg på Max och fylla på i magen sen hem till Marie och fota lite !

Visst e han fin Lasse Pirraya ! Ja Pernilla med för den delen.

Kolla in sommarbilderna....Ja en sån vill jag ha i framtiden oxå, hej Zorry...


Visst e han vacker? Jag tycker då det, halvår gammal och redan en fin resning.

Sen så var det dags...o lasta Tilia..Marie ser ut o tycka " nä vi vänder o går in i stallet igen" Men se det finns mat där vi måste gå in tycker Tilia...Hon knalla in så snällt o jag glömde säkert tusen saker o prata med Marie om, men det kommer väl... Ett STORT TACK till dig Marie för ALLT!!

Vi åkte iväg och jag fick stanna o bråka med Tomtommen igen, ska det vara så svårt o få åka till Falun??! *GRRRR*
Norröver så snöade det bitvis och runt Borlänge så vart det halt, tomtommen visade mig en annan väg hem så innan jag fattade vart jag var så passerade jag där Gunilla Hjort bor, Hej på dig! , så sen kände jag igen mig...Vi stannade på Preem i Falun å åt en korv o macka, tankade upp o sen tog vi rättvik hem iom att det är finare väg än Faluvägen.Hem kom vi runt halvnio , in med stumpan så hon fick bo inne inatt.
Hon har då legat ner för det var den vanliga spånhögen som kikade ut i morse över boxkanten. =o)
Hmmn vart tog allt spån vägen? Matte borsta bort min isolering..


Sen släppa ilag dom, lite spring sen kastade jag ut hö så då kom Trine på att nu måste jag visa att det är JAG som bestämmer nu... Men se det är det INTE !! talade Tilia om..

Vem är du egentligen?? undrar Puzz..

Bossen kort o gott...Som äter vart jag vill...


Nu ska jag försöka göra nå nytta, typ gå ut o kolla i hagen en halvtimme på mina fina flickor... ;o)

Dom har tydligen lovat snö, bara o hoppas...

Kommentarer
Postat av: Jennie

Skönt du har alla hemma igen :)

2009-12-07 @ 18:26:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0