Trinegumman är hemma igen..

Igår tog jag och Wilma en rundtur.
Vi började med Anna och hälsade på grabbarna..Jösses vad dom hade växt på sig, Zdeno hade fått grövre ben och faktiskt lite mer "hingstnacke" ,vi får hoppas att den kommer lite mer så kanske vi har en chans iaf i framtiden..Pelle hade grovnat i hela han...Barre hade växt i sig och såg ju ut som en häst nu och ingen kantig knota som han gjorde när han lämnades där.
Sen så syntes det verkligen att han ( Barre) blivit fostrad , mkt lugnare och riktigt trevlig o gosa med , inga monstertänder var framme, Stort TACK Frode!
Tyvärr låg ju kameran kvar i min bil o vi åkte i Annas dit...Menmen iaf så verkade jag Zdeno o Pelle men det var inte mkt o ta, lustigt att dom sliter så pass fast det är mjukt där dom går. Tack Anna för att du tar hand om dom så bra!

Nästa anhalt var i Säter hos Eva. Vi fick en mysig rundtur o gott fika, sen kollade vi på hästarna och Wilma fick provrida Puzzel.Så nu har man tittat lite nogrannare på en ny ras , Welshen.


Hon skötte sig kanon den damen iom att hon inte var riden på ett år nästan.Och Wilma är ju nu kär...(jag oxå) Hon verkade så lugn o trevlig. Nu har jag mkt o fundera på , hade jag varit lite tätare så då hade det inte varit nå problem men tyvärr så är jag ju inte det.Men jag ska klura och luska så kanske...
Visst hade jag kunnat försökt o sälja nån unghingst men det känns inte sjyst det heller...

   
Men tåg är då inga problem iaf..=o) Hon hade ridit en stund då sa Eva att nu kommer det, och gick till dom utifall..Men se damen rörde inte ett öra ens..Och visst e hon vacker?? ja nog kommer det att finnas en Welsh här i framtiden allt sen är väl frågan om när och vilken det blir..Hmmn
Stort TACK Eva för några trevliga timmar !

Sen for vi vidare till Gunilla på Kölnäs,Kollade lite på hennes goa föl, en var ju alldeles nyfödd när jag lämnade Trine men nu var han en riktig piraya ! Men gud så charmig !! Många skratt blev det och lite kort.
Måste ju bara lägga ut ett på Wilma och två av hennes hingstföl.
Vem är du?? Kan du leka eller ska man äta på dig?

Sen var det en tjej som tyckte det var himla bra o klia sig på tvåbeningarna..
Kolla in det otroligt nöjda uttrycket =o))


sen blev lite fika även där sen bar det av till betet Trine gick på..Gostumpan!! Så fin hon är nu , avfälld och har fått sin vackra mörka färg ! Tack till dig med Gunilla som tagit hand om Trinegumman !
Och när man går förbi står flickorna på rad,dom strålar och dom ler...

Nora, Pimpim, Trine, Ohna, Omeega och Olly (med risk för att det kan vara fel )
Trine är moster åt Olly.

Hemvägen stannade vi vid Mcdonalds, jag blev lite impad av mig själv för jag lyckades parkera mitt stora ekipage mitt i den trång parkeringen där det var två lediga på rad utan o stutta i nå bilar bredvid. det var knapt en dec till godo för släpet med en bil och i den satt en förare ,undrar om han var svettig ??!! Fruntimmer och en Stor bil o transport, haha jag var lite mallig för förr hade jag bangat men nu har jag mer koll o lyckades kanon enligt mig själv ;o) !.

Sen bar det av hemmåt och väl hemma så knallade hon in i hagen o liksom "suckade"  Hemma...sen så var det inge mer med det..Min härliga dam!! Cissi blev glad Crispa mindre glad iom att nu kanske hon inte är boss mer men dom gick iväg och jag har då inte sett nå kiv än iaf.
Fixade transporten och plockade ur bilen sen gick jag ut i hagen, Trine kom direkt och ville prata så vi hade väl en tiominuters blås o pratstund där sen gick vi till skogen och jag hittade hur mkt smultron som helst..MUMS!



Är så skönt att ha henne hemma ,jag bara njuter av att kunna sitta på en stubbe och titta på dom, nu fattas det bara en tjej men Tilia kommer inte hem på ett tag.När Lasseman är avskild får jag henne tillbaks. 

Det här inlägget satt jag o knopade ihop igårkväll, men klantade mig och trodde all text var Borta...Men nu lyckades jag hitta den ! så nu sparade jag mkt jobb.Ser ut att bli ännu en kanondag här, så skönt!
Jag hör att det förmodligen är tävlingar på crossbanan idag, hörs väl hit.

Idag  1 augusti Fyller min Kusin JENNIE 30 ÅR !!  Stort GRATTIS till dig !! Nu har du ramlat över kanten du med...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0