Solsken...

Ja idag så lyckades jag då få på selen på Trine , efter mkt mixtrande tror jag det ska funka..Spänner för och tar en tur , Isa springer med och går så fint "fot" på höger sidan av rockarden genom Voxna ,bestämmer mig för att ta järnvägen hem iom att det är så hårt där så det går bra o dra rockarden nu.

När jag kommer fram till järnvägen så ska jag svänga höger men hinner bara tänka så kommer två hundar o flyger fram från skogen,hoppar mot och  skrämmer Trine sen rusar den på Isa...FFFFAAAAANNNN !! Isa gnäller och rusar bakåt , husse kommer o vrålar men hundarna lyssnar inte så mkt,, Trine försöker dra järnet men jag lyckas hålla henne ,då hoppar o slår hon istället, jag har fullt sjå med henne o hinner inte med o kolla hundarna. Trine studsar på o hamnar i slänten och iom det så ramlar jag ur rockarden när den tippar till i lutningen. Jag slår i knäet ganska rejält , det är bra nog svält nu och bultar, men jag tror inte det är nå värre... iaf så lyckas Trine komma ur rockarden och drar hemåt. Jag kommer upp och Isa kommer till mig , killen håller på och föser in vovvarna på gården deras.
Jag är så FÖRBANNAD och lite orolig för Trine så jag går hemmåt och hinner se att hon tar fart hemmåt. Plockar upp en bit av draglädret som har gått sönder sen hör jag att det kommer en bil,Det är killen som undrar hur det är, gröt som det är i min hjärna så jag finner mig inte riktigt utan säger att det förhoppningsvis är lugnt måste bara kolla pållen så hon klarat sig. Får skjuts hem så jag kan ta reda på Trinis..Inga skador har hon utvärtes iaf. 

Tar bilen och hämtar rockarden då syns inte killen till. Nu har jag börjat KOKA !! Rockarden är tung och jag glider på flaket men så förbannad som jag är så lyckas jag få upp den utan hjälp ..Har man inte pli på hundarna ska dom TAMEFAN INTE vara LÖS !! Det är andra ggn den ena hunden hoppat på Isa , visst han är inte aggresiv så ,men Isa är lite vek/rädd för främmande hundar och det förbättras ju inte direkt när hon utsätts för sånt där. !
Och TÄNK om Erik varit med i rockarden , vågar knappt tänka tanken... Nu är det ju bara o glömma att jag kan ha Erik med på ett bra tag..Så nu är jag utan en trygg ponny ..Jag lyckas knopa ihop draglädret som är av och spänner för Trinis igen ,måste ju för o se om hon blitt bakrädd eller inte.. Hon visar lite fjoll men är ganska lugn ändå så nu har man jobb igen...Bara för att dom där JÄVLA hundarna ( fast egentligen är det ju husse som har ansvaret) kom som nå ångvältar och inte lyssnar..

Och LUGNT är det då INTE !! Har ju inte hunnit betala fakturan ens innan delar är trasiga, Har försökt få tag i killen men han åkte bort och hade inte mobilen på...Tycker han kan betala lite iom att det var deras vovvar som orsakade allt iom att dom var lösa och inte lyssnade, annars kan jag ju polisanmäla så jag får pengar på deras försäkring. Men det känns lite onödigt att behöva dra in snuten. Jaja vi får se om jag får tag på honom...

Ja visst var Trine lite pigg också och nya grejer som drar o känns annorlunda så det var nog bidragande till att hon fick panik också. .. Så, så vart det med  min mysiga tur med Trine idag...Gissa om att jag är less...

Innan detta hände så har jag haft borstmaraton med pållarna , tömkört Omeega , hon är så duktig fattar direkt så det dröjer nog inte länge föränn vagnen blir med i leken för henne med.

Nu har jag fått skrivit av mig lite men det kokar än...Undrar om jag blir destilerad nu ; o) Pengarna är väl inte viktig så egentligen , Värst är det väl om Trine får "men" efter detta , hon som varit så cool annars..
Solen skiner och det är kanonväder ute det töar rejält,Hejaheja!!

Det känns iaf bra nu angående Flöjta. Det har fått sjunkit lite och nu mår man inte illa av att vänta. Så nu är jag säker på att jag tog rätt beslut för henne.
Vill TACKA alla som skrivit så fint i min GB ! Det värmer så enormt mkt. Och Anna du är en ängel som gjort det så fint på
minneslunden !! TACK !

En Trine rödfräs....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0