Solen skiner,

Ja då var det ny vecka igen, solen skiner och det är 3-5 plussgrader här.

Avvänjingen går bra dom ropar lite till varran men har nu accepterat att det är så här, iof så har jag Flöjta i trähagen för o vara säker...Vill ju inte att det ska hända som det hände i fredas....

Tyckte så synd i Flöjta för hon fick stå inne på dan så efter Wilmas ridning så släppte naiva jag henne med Omeega o Cissi. Tog ca 40 min så tog hon fart o drog igenom tre olika stängsel in till hingstarna o sin fölis....=o(( Zdeno vart ju superlycklig och Flöjta ställde upp så fint sååå.....Som tur var så hann jag in o avbryta , tack o lov.Så nu tycker jag inte synd om henne längre....=o/.Tänk om jag varit tanklös o släppt henne med Omeega innan vi åkte till ridningen. då har dom hunnit avsluta...

Händer inget speciellt annars förutom att jag funderar allt mer på att sälja Omeega, men tycker jag inte kan göra det förrän hon är bra med sina regnskollor. Är ju inte så mkt men hon håller på o "Fjällar" av nu, förmodar att allt ska ramla bort innan det blir bra..Har ju inte råkat ut för detta tidigare...Ena stunden mår jag dåligt för jag ska väl ha henne nu när jag har köpt na, men det är bara att konstatera att vi går inge bra ihop...En massa fjant o joll som jag tycker hon borde ha växt ifrån men tydligen inte hon ..Så hon behöver en matte som har mer tålamod än vad jag har, och accepterar att hon tycker det är kul o fjanta...
Jag kanske har för stora krav men dom ska kunna stå still när man donar med dom och inte fjanta o få "utbrått" rätt vad det är...Men hon testar och blir hysterisk när jag säger åt henne...Lite svårt o beskriva, MEN HON VET ATT HON GÖR FEL , ÄNDÅ blir hon nipprig när man ska korrigera henne o blir bara värre....Tycker inte jag har orken med henne när jag har vettiga pållar o hålla på med.

Läser nån detta o tror ni är den rätta för henne så hör av er...Kanske släpper jag henne...till rätt hem.


Bild på Trine o Wilmis sen deras barbacka ritt...Jisses va wilma ser ut o ha långa ben..=O)


Kommentarer
Postat av: Jennie

Nej men detta var inte nå vidare att du funderar på göra dig av med Omega! Din present till dig själv, tror du inte hon är väldigt sen i utvecklingen så de växer bort då?? Kungen kanske till ha sällskap, gick inte dom väldigt bra ihop:)

2008-11-05 @ 14:59:47
Postat av: Plogflickan

Vi söker oxå shettis sällskap, men ska gärna var inkörd. Berätta mera! Mija

2008-11-07 @ 09:16:31
URL: http://plogflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0