Pälsloppor...

Ja nu har jag varit massmördare...Har badat Pelle o Zdeno och där fanns dessa små äckliga kryp (pälsloppor) men nu är dom döööd! Ska bada dom om ca två veckor igen .Det var delade meningar på det här med att bada ,vattnet var ju skitäckligt men det var mysigt när matte maserade ändå...Pelle har jag misstänkt att det funnits ovälkomna besökare på men Zdeno har inte visat nå klåda eller tecken..

Dom är nu nyverkade också så nu går det ett tag igen .Hovarna hade växt rejält sen sist..Båda skötte sig bra den här ggn iaf. =O)

Ska gå ut nu och köra skälkarna till ladan och hämta hem trillan istället..Ska bli så mysigt att få köra med trillan, ungarna bäddar ner sig med kuddar o filtar och ligger o myser dom med..

Slänger in några färska bilder på Pelle o Zdeno, är nybadade o blöta här men lite syns ju..Mina slanggurkor , båda växer så det knakar jag vill ha mer hull på dom men ( dom har fri tillgång på hö plus att dom får Groov...) dom är slimmade ändå, kanske ordnar sig när dom hamnar på bete..Iof så springer dom och bråkar mkt också det gör säkert sitt till..
        

Kommentarer
Postat av: jennie forsberg

Ja de kan väl inte ha varit något problem att bada badankan :) han som bada flera gånger om dagen hela förra sommaren..

2008-05-22 @ 19:40:54
URL: http://www.apotin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0