Ny propp !

Nu är det -8,5 o verkar bli kallare =O( , vill ha sommar nu men det är väl bara att hänga med i svängarna..

Igår var jag ute på "proppjakt" ...Tydligen inte säsong för badkars proppar nu =o) men skam den som ger sig vid fjärde affären fanns det, så nu ska jag limma fast den så ingen pålle kan trolla bort den nå mer...skojar bara.

Igår gick Kalle till sista vilan, det gick lugnt o bra till. Tack för hjälpen pappa.
Är lite tomt nu men jag vänjer mig får vi hoppas..Har varit utan hund i 5 månader  som längst mellan Laicy och innan jag hittade Kalle,sen har det funnits en hund vid min sida sen riktigt liten ålder..

Jag hackade mig in till ladan idag den är lite dumt byggd med taket, all snö åker ner framför portarna så det var en rejäl iskant där nu men in kom jag till slut.Den ligger en bit ut i skogen fungerar mest som förråd till trillor o slädar mm. Körde ju dit ponny trillan för ett tag sen men då hade jag ingen ork att börja hacka men nu har den kommit under tak.
Sen på kvälls sidan var jag o Flöljta  med Wilma o Cissi ut på promenad en sväng,på hemvägen så var vi mitt ute i skogen så kommer en rottis farande o tyckte vi var lämpliga lekkompisar (tack o lov =O) sen kom matte o ropade ,tur man inte har lättskrämda pållar,det hade börjat skymma så det var lite svårt att se innan hon var nära,,Måste erkänna att jag skvatt då bra själv, brukar inte möta nån där efter stigen.

                                                         ♥Tack Kalle för den här tiden♥
image35

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0