Blåsigt..

Äntligen har jag orkat göra lite idag..Det har tagit om på erik så han är ganska missnöjd med tillvaron nu..Själv hostar jag som bara den.Wilma hostar oxå men blir bättre.Marko börjar bli dålig så nu är det väl hans tur ,stakarn..

Har lyckats muckat o halmat upp i lösdrifterna. Sen var jag o hämtade en vagn små höknippor så nu klarar jag mig ett tag igen. I morse tog jag  och verkade Flöjta och Crispa och pysslade med dom en lång stund,Flöjta är ju så go kelen  nu o uppskattar att donas med.Crispa är lite "nerverna utanpå" när det blir nå nytt,men finner sig efter en stund och slappnar av..Hon har blivit rund o trevlig nu med hull över rygg o revben,det fanns inte mycket av den varan när jag hämtade henne.Men hon har ingen "bukmage" än men det kommer väl.=o)

Marko fyllde år i går så på kvällen åkte vi ut och åt med ett par kompisar, gissa om det var uppskattat!! Skönt att få lite andrum några timmar från sjuka barn..Wilma o Erik hade ritat teckningar som dom slog in i paket med varsin biobiljett. Dom älskar att få pyssla det fint..

Vädret är ju inte mycket att kommentera förutom BEDRÖVLIGT ! Nu börjar det vina i knutarna också så det märks hur det ser ut i morron..
Märks det att jag vill ha sommar ?Det är Wilma o Tilia sen är det Vendela o Flöjta efter en ridtur i sommras.Dom var ganska malliga då för det var första ggn dom fick rida en sväng själva.=o) image28


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0