Tilia mage

Jag har bestämt mig för att låna ut Tilias mage om nån skulle vilja ta ett föl av henne,men endast om hennes fölning går bra,det är ju hennes första föl hon får iår.

I o med att jag bara ska betäcka Crispa så vore det kul om hennes fölis får sällskap,plus att Tilia är ju en superfin tjej så  om nån vill ha en lovande fölis så har man chansen nu..=O) Fina Hingstar finns det ju några runt omkring här så det går ju att ordna ,Zorry,Fernando,Watson,latcho , Noble mfl. Sen vet jag inte om alla är fullbokade.

Har ev hittat en härlig vovve, allt är inte klart  än men hopp finns,ska bli så roligt att ha en hund att jobba med Kalle tyckte ju att sånt var slöseri med energi...=O) Jag hoppas iaf att det blir så för det verkar vara en hund i mitt tycke.

Flöjta jäser sakta men säkert,Tilia är iofs snabbare på att jäsa fast hon är en månad efter Flöjta i fölning....Flöjta har som "mini" vax proppar varje morgon ,hmmm ,men jag har hört att en del får det innan dom "äkta" kommer.

Annars rullar allt på det har varit lite sol nu ,Underbart, och igår kom det ca 4 cm snö så lite av ishalkan har dämpats en stund..Hästarna myser och solar för fulla muggar..

Bilden är Tilia och Trine efter en klistund...image48

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0