Smått o gott..

Ja nu har jag bokat hingst till 2009, Blir Tilia som får åka till denna vackra pojke om allt går bra med fölningen vill säga..

Har tänkt på att jag kommer längre o längre hemifrån nu, jag som sa att jag INTE har lust att åka land o rike som många gör..Men nu är jag där själv =O)  var ju till Trollhättan o hämta Crispa sen blir det en resa på ca 45 mil för o komma till hingsten med...Inge jobbigt alls med rätt  teasing så att säga..=O))

Idag var jag till Homna och hjälpte till o tömköra ettåringar, jätte duktiga var dom flickorna, det är 11 år sen jag höll på med blodingsåringar har varit ardenner o shettisar senast..

Fint väder med sol har det varit idag men natten som var så var det bara 1 pluss, brrr mkt snart sitter långkallingarna där dom trivs bäst, på mina ben vill säga.

Trine är så vacker nu riktigt mörk blir hon på hösten innan långpälsen kommer, manen ser ut att brinna. Ska försöka knäppa kort i morron o lägga ut. eller... vänta en stund....Nu så lite mörkt men lite syns det.


Blev några till ....

 Och när man går förbi står pojkarna på rad....Med lekmamma Omeega till vänster...
   Flöjta och Brave Boy.
 Standard när man är i hagen är dessa två alltid på väg mot en...=O)) ( Barre o Bravean)Barres snygga frilla pannluggen är rakt upp mkt det som gör att han får stort huvud..

Är så härligt att vara i hagen, jag RIKTIGT njuter av att bara titta på min vackra flock, kan vara där hur länge som helst, är ju den bästa balsamen för min själ iaf. Jösses va djup jag blev igen...Jaja nu nattar jag.
. Just det, Wille är 3 mån prick idag..Grattis!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Men jösses dina föl har ju snart växt ikapp Omega :) börjar undra om de är alla mini i Fjant som tänker slå igenom jag. Han som växte över 3 cm.

2008-08-07 @ 00:38:11
URL: http://apotin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0