Kungen flyttat...

Ja idag har jag skjutsat iväg Kung Lear till sitt förhoppningsvis nya hem..

Han gillade läget direkt och började äta ,fick hälsa på nya kompisar  lite nu och då ..Bla annat en minigris som kom och spanade vad det var för nytt som hamnat på gården. =O) hans nya polare var ett gäng kvigor som var lite nyfikna men ändå försiktiga och vägrade visa sitt intresse för påfallande..När jag åkte hade han sprungit ganska rejält men lugnade ner sig efter nån timme så då var han motionerad alldeles gratis..Hoppas att han gör sig hemmastadd nu då så det funkar..Är meningen att dom ska ha en till häst när dom hittar en, så då får han en likasinnad polare .

Här är hans nya utsikt, inte illa alls...



Så nu går alla ston ilag , gissa om att cissi o Crispa rejsade när dom fick komma till flocken ! Lyckan var stor..=O)Barre klampade raka vägen fram till Crispa och skulle hälsa, hon försökte vara arga damen men se "det där menade du inte" tyckte Barre o kopplade på stora charmen så det slutade med att dom kliade varann....=O))

Hingstarna fick komma hem så nu ska jag försöka hinna dona med dom imorron ,Pelle ska vänjas vid bett tills nästa helg...Och tränas lite...Känns som jag får fullt upp med att hinna med allt, tre fölar blir lite mkt kanske men nästa helg vet jag om det är det eller inte...=O/  Ledträna dom mer under veckan dom har ju en tendens att streta emot istället för att gå framåt när man försöker ställa upp dom..=O(

Nä nu är det kväller, Trevlig helg alla!!

   Hmmn vem är du då ? vad luktar du för nåt??  Mia är det  som har honom .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0