Kallt.

Uhhh,i mosre var det -10 ute och gissa om att jag höll på att frysa näsan av mig....man är så bortskämd med milt väder än.
Har stängt om lite idag så det blir mer plats till ingången i ena vindskyddet,Kungen tycker inte alls om Crispa så nu har han mistat alla sina damer och får gå själv i en hage...Rätt åt honom tycker jag...Han bara rusade rakt på henne och anföll, dom brukar ju åtminstone nosa på varann och sen blir det reaktion,men nu riskerar jag inget så då får det bli så här..
Synd hade varit så smidigt med vatten o hö om alla kunde gå ilag,nu blir det mer jobb för mig :-//..
Ibland känner jag mig elak men vad ska jag ha honom till(Nordisen) jag hinner ju inte med att rida o köra honom som jag brukade längre det blir shettisarna jag kör när barnen är med.Tur att Matilda är här annars vet jag inte vad jag skulle ha gjort,han är ju 17 år och fd travare,Och när han ska betee´sig på detta vis...Crispa klarade sig utan några blemor förutom en tuss päls som försvann...
Vi får se hur det blir i framtiden ungarna växer ju dom oxå så då kan jag ju få mer energi o vilja börja rida igen..;-Just det! Var ute och körde Trine med kälken en sväng,och wilma red cissi. Vi travade lite och wilma sackade efter för hon ville galoppera lite,och gissa om hon fick! Cissi drog iväg o lyckobrallade så wilma damp i backen och Cissi fortsatte som en rodeopålle en lång sväng innan hon insåg att hon var själv...Hon såg lite moloken ut när hon kom tillbaks.HOPPSAN !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0