Sista dan 2007(nästan)

Ja  jag läre väl skriva lite så här sista dan på året...Fast det är ju imorron oxå fast då blir det nog inte så mycket tid till datan kan jag tänka mig..

Jag är bättre i magen fast tarmarna har inte insett det än...Dom krånglar jämt i flera dar efter magsjuka,beror på att jag har Chrons sjukdom...

Ska väl försöka sumera 2007 lite:

I Februari var jag på utställning i Insjön med  Flöjta O Trine .Det blev  40 guld och 37 Silver som resultat och det är jag jättenöjd med för Trine såg lite ut som en köttbulle insåg jag när man hade andra att jämföra med. =o))

Tilia kom  hit till oss, Tack Sölwi för att jag fick köpa denna dam ( o tack Carina för tipset!) Tilia hade jag med till Delsbo senare o fick 40 Guld på henne också,min lycka var gjord!

Fick även hem en hingst hit ett tag som jag betäckte Flöjta o Tilia med,Noble var en kanontrevlig o vacker farbror som jag blev lite förälskad i...Kunde inte haft en bättre "första" hingst hemma på gårn. Tack Madde för förtroendet!
Trine fick åka på semester till Malung o träffa en vacker farbror hon med,Zorry .Tack Carina för att du stod ut me "hönsmamman" som ville veta läget...

Sen fick jag mitt första shettis föl ,"Pelle" som  är en härlig kille han har fått hängt med på rid o körturer,han blev fölmönstrad med 40 poäng så jag blev ju ganska (läs super,)lycklig då också.

Sen kom ju mina hingstdrömmar igång sen Noble åkt hem så hittade jag Hummledals Zdeno Chara o han är en mysig prick som jag hoppas på i framtiden..Tack  Caroline o Ann- christine för att ni hade tålamod med mina frågor...=o/)
O Tack kusin för att han fick bo hos dig ett tag o ha lekkompis ett tag !

Sen gjorde jag slag i saken o har fått en hemsida ordnat ,det ångrar jag inte en sekund,jag gillar ju att skriva o sen så kommer man ju ut så mycket mer..

Sen var jag ju till Anna N o tittade på många vackra svarta  pållar ,då vaknade suget efter en svart i min skara igen.(Min första shettis Snuttan var svart ) Efter lite letande hittade jag henne.Äppelbo Honeycrisp, så nu är jag fodervärd åt henne,Och ska betäcka henne i vår. Tack Linda för förtroendet att förvalta detta vackra sto !

Så för min del har det hänt mycket enligt mig själv detta år ! Tack alla som jag har fått träffa o lära känna ,det gör mitt liv rikare.. ( oj va djup jag blev,hihi)

Det enda som var dåligt är väl att Flöjta fick en lindrig fångkänning i våras men det gick åt rätt håll direkt,o att Tilia var tom så det blev inge föl iår av henne. O det är ju inge mycket i otursväg  tycker jag...=o)
 
Ett riktigt GOTT NYTT ÅR ♥ Önskar jag alla som läser i min dagbok .Hoppas det blir riktigt bra !!
Lägger in en söt liten puss♥ Med Tilia o en lite blyg Trine..image23

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0