Nytt År !

Hoppsan, jag gjorde det igen...
Nu har det gått ett bra tag sen en uppdatering gjorts och jag minns då inte allt heller.😊
Julafton var ju ingen höjdare ur vädersynpunkt, men Wilma var fast besluten att vi skulle göra en jultur..Sagt o gjort , pappa/morfar fick åka med Cissi o Marko åkte med mig och Ceve.
Marko fick äran att sköta tömmarna en vända,och Ceve bjöd på en julbrall när vi tog galopp en bit.😜
På em kvällen var mor o far ,bror min med sin halva , vi fixade med gemensamma krafter ett riktigt välfyllt och gott julbord..
Sen var det den spännande väntan kvar då.. och visst hittade Tomten hit även iår. 
Martin var liite blyg i början men det släppte ganska snabbt..Alla barnen var mycket glada och nöjda. Martins kommentar var klockren 😂"Hur kunde tomten veta vad jag önskat mig ?? har du tjuvläst den åt han ??"
Även jag gillar Tomten väldigt mycket,jag kände direkt när jag fick paketet att " jiipiie,endera en klippmaskin el skruvdragare !" Tänkte jag.. 
Undra om jag är lite konstig ?😉 här är man inte så feminim i sina önskningar...
Iaf visade det sig vara en klippmaskin ! Oj så glad vi blev.😀
 
Juldagen var det bara att kliva upp tidigt o ge sig av mot herrgården,jag o Wilma skulle dona med julottefikat. Det gick bra och hem o mysa i soffan o ta det lugnt..
Calina stajlar runt..
Mellandagarna bara rann iväg och vips var det nyår, vi tog det lugnt,mamma o pappa var hit och vi åt lite gott. Molly o mamma sov över,alla utom jag o Erik sov vid tolvslaget..😁 Vi var ute med pållarna,jag gav kraftfodret ute så dom mumsade på det då det började smälla..Men dom tog det mest med ro..Erik och jag brände upp ett paket tomtebloss och det var lagomt sprak o gnister på det..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0