Gott o Blandat.

Nyårsdagen lastade vi Calina och åkte ner på klubben och hopptränade lite med Carola och Vendela. Det var lite att släpa på men vi konstaterade att hellre det o ha kul än o ligga med baksmälla😉..
Det där var inför uppvärmningen, 
 
sen bar vi fram betydligt mer .😊
Tyvärr filmade jag mest så det lyckas jag inte få hit ..
Sen söndagen var det dags för Eriks innebandyträning.
Blir lite nostalgi för mig,där hade jag gympa under skoltiden.
 
 
Sen knäppte det till och blev rejält kallt ,ända ner till -30 stod tempen på .. blir lite jobbigt när det blir så drastiska tempväxlingar. Det enda man gör är att mata o se till så vattnet inte fryser typ...
 
Vi trotsade kylan på trettondagen och styrde kosan mot Gävlehållet. Vi hade bokat in en halvdag med hästar. 😊 Wilma o jag skulle till kungsgården o kolla ett par hästar..
 Det blev lite provridning på snälla Mary ,nu är hon en för tung modell för oss men mycket trevlig och ville göra sitt bästa hela tiden.
Sen fanns det ännu en tjej där som var en bättre modell för Wilma,så vi kommer att åka dit igen när det är lite bättre ridväder.. Vi höll på att tappa fingrar o tår allihopa tror jag.😕
Där bakom denna fina dam står en tinker ,från irland ,alla tre är därifrån.Lite lustigt för många rakar av man o pannlugg där tydligen 😇helgerån enligt mig ..😉
Sen tackade vi för oss och åkte vidare..Nu mot Torsåker..Väl där kom kungen och ville prata med oss. 💖
Åh, vad jag saknat Zdenomannen, men han är välmående och har det bra. Han , Cissi och Ceve är heliga..😆 
Och passande namn på rumpan 😉.
Hans kompis som är 29 år nu då,och Z är 10 år ?!? Var ju inte länge sen det kom hem en gänglig 1åring 😊 som fick smeknamnet "badankan"😂.
Sen hade Wilma en önskan,'kan vi inte kolla om vi kan hälsa på Puzzel?' Ok sa jag ,och visst fick vi det !😊
Oj ,så liten hon var nu 😊 och bland det första Thelma frågade var 'vill du rida henne ?'  😉 gissa vad svaret blev...
Wilma erkände att det var lite vingligt nu men välbekant hon lyckades rida henne fint och hon blev gladare än hon ville erkänna. 😊 Puzzels stor matte o husse har ju köpt en hel ridanläggning,så nu har dom ett eget ridhus mm,vilken lyx ! Men mycket arbete att underhålla oxå.
 
Sen Tackade vi för oss och for hemåt, antar att ni förstått att det blev en heldag innan vi var hemma igen.😉😊
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jennie

Vilket kärt återseende de måste vart 😊

2016-02-05 @ 20:06:33
Postat av: Linda

Ja det var det :)

2016-02-08 @ 09:32:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0