Känns jag igen??

Ska jag börja som vanligt?
Nä..alla är nog fullt medveten om det,om nån ens besöker sidan längre..😇
 
Iaf skriver jag från mobilen nu,märks om jag lyckas Dom flesta bilder tas ju med den nuförtiden.
Som vanligt har massor hänt,vet inte hur jag börjar...
Efter Isas död tappade jag musten lite enkelt talat..
Jag hade ju lammningarna framför mig och Bodil överraskade mig genom att nedkomma först med två st sötnosar den 6 april. Hon måste ha känt på sig att jag behövde lite glädje..Den ena var liten och lite klen ,så jag trodde inte han skulle klara sig . Men visst gjorde Eddie det,dessutom charmade han alla.Den bruna söta tösen döptes till Tyra.
 
 
 Sen nedkom även Yra med två flickor den 7 de. Fia var tom så hon tyckte livet blev lite tråkigt när hon blev lite utanför.
 
Eftersom jag jobbat  mycket även denna sommar så har jag känt att fåren inte får den tid dom bör får,det blev mest jobbigt att hinna med och få vardagen att gå ihop.. Så min höbonde har köpt dom,så jag träffar dom ännu nu och då..
 
Wilma har tränat på med Calina under våren och det märks framsteg,sakta men säkert.😊
Ceves mage växer oxå sakta men säkert 😂.
 
Jag har gått lite 'dagskurser' dom ordnade med på Scandic så nu har jag lite mer kunskap över ex vis alkoholregler mm. Nyttigt att kunna många ggr.
 
Sen den 9 maj skutsade jag min mor till Norberg,jag hade fått i uppdrag att kolla hundannonser av henne och visst hittade jag en som föll i hennes smak..
Det där är mammas hand,en så där liten en har jag knappt träffat förrut. Molly blev hennes namn,mitt smeknamn är monstermolly,haha va hon kan vara vass enligt henne själv,men jag vet inte hur man ska kunna ta en sån dammtuss på allvar...asg! Nä men hon förgyller mammas vardag nu och jag har en Wilma som får nån sorts tjatanfall emellanåt..
 
Sen vart det några veckors intensivt jobbande på både scandic och herrgården.. under tiden hade jag hittat en annons jag inte kunde låta bli att ringa på...Yemina ettår. En sån vackring ! Ja färg och temperamentsmässigt,sen fär man ju kolla exteriört så gott det går på en gänglig ettåring.. Kan kanske bli framtida ridhäst åt Wilma?? Hon vill tävla och det ska inte Primme göra i hoppning inte...
Vi var och tittade och det bestämdes att hon skulle kollas då hon haft oturen att få en spark på ena hasen..
Tyvärr så blev det röntgen och där syntes rejäla pålagringar,så det blev inget av med den affären..Hon springer nu på dom evigt gröna...
 
Vi tog  nya tag och var iväg på pay and jump med Calina. Vi tog låga höjder för att hon skulle bara kunna leka runt på banan,och visst funkade det. Två fina rundor blev det..
Till saken hör att vi anmälde henne till falun två klasser ,jag var lite tveksam,tyckte det var lite tidigt,men ok provar då.... Wilma hade inte tävlat på över ett år och Calina osäker, som bäddat att tappa nerverna,vilket dom gjorde.Så dom vägrade ut sig i båda klasserna där. Wilma fick sig en tankeställare och vi mer jobb med Calina då hon fick en lite sämre upplevelse...
Men påt igen.
Och nu gick det bra ,glad Wilma och glad Calina = kul,som det ska vara.!!
Även Vendela och hennes ev nya häst Nova var med och det gick bra för dom med.😊
 
Sen var det dags för sommarlov,Wilma slutar sexan,högstadiet nästa !! Omg vart tar tiden vägen??
Och Erik börjar fyran...
 
Nu avslutar jag här och fortsätter resumen en annan dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0