Första Advent.

 
Ja då har nedräkningen börjat,kan undra om tomten kommer iår??
En tomte har jag iaf träffat på redan.😊
Han tänkte ta Tomtemor ut på promenad...
 
Nä men vi backar bandet lite..
Jag har nu blivit 39 år , fått fina presenter  och  Marko ringde från jobbet och sjöng för mig !😁 så det kan gå!
 
Har varit och pysslat iordning inför julborden på herrgården ,vilket började med en otrevlig överraskning på måndagsmorgonen den 23 e , det hade varit inbrott där 😡 så otrevligt ,sprit ,mat mm har försvunnit..
 
Så det blev lite extra att pyssla med..
 
Nu ser det lite annorlunda ut.
 Den första sittningen var i lördags med ca 40 st. Allt gick bra förutom att en propp gick mot slutet och vi hade inga fler med samma styrka 😜 därav många ljus istället...
Pust... Är ju inte det första man tänker på direkt ,men nu gör man det 😇..
 
Före det på fredan ,så åkte Marko o jag till borlänge och sov på hotell en natt samnt julhandlade lite ,Wilma och Martin är klara..Nån klapp till Erik kvar vilket jag fixar här i byn.
Tror vi aldrig varit så tidig med detta, men lär väl hinna ha min del av stress ändå...😉 finns inte en julpryl uppe hemma än 😇😕..
 
Iaf så Hoppar vi till lördagsnatten,lite efter tolv låg jag och försökte somna,kollade av fejjan och såg att Irish Cob föreningen hade ett lotteri, i dersa ras
monter på Friends ,vinsten var en Gratisbetäckning med Terrors far, Little Big Bob .😊
Tja varför inte,? 50 kr lotten ,kan ju chansa, vinner ju aldrig nåt men då har jag sponsrat till ett bra ändamål iaf ☺. Tänkte jag o skickade iväg ett Pm..
Iaf slutade det med att jag köpte tre st på söndan. 8, 26 och 48 var nr jag tog. Dragningen skulle vara på söndagkväll när sista showen började på Friends.
 
Sen var det focus på två fläckiga varelser som skulle med oss ner till edsbyn då ridklubben har ett luciatåg som går genom långgatan med Edsbyns lucia med tärnor åkandes på trilla först. Det var även julskyltning.
Wilma red Ceve och jag promenerade med lillterror.💖
 
Vad ska vi göra nu ? Tror det var 13 ekipage . Ceve som såg så tokutråkad ut vart som värsta laddade dressyrhästen , tråkigt nog vart det mörkt och jag hade en pigg Terror att gå med så det vart inge bra kort så klart..😯 Men jag fick gå och njuta av att se henne ,och Wilma fick nog ångra att hon lärt henne halvstegra på kommando,då Cevan tyckte det var bra att sysselsätta sig med när det gick såå sakta. 😂
 
 
 Men jag är tokmallig över mina duktiga 💖 och nöjd.. även om hon var laddad lyssnade hon och skötte sig.
 
Halvblöta så åkte vi sen hem med dom, jag snidade om till torra kläder och sen ner på byn o handla igen..  när jag står i kassan o betalar får jag ett sms ,kollar när jag ska till o packa,ok från Wilma men ser också att Mirre Mikkola taggat mig...  varför det??
SEN Plingar det till, kollar på fejjan ..... 😁😅😂 JAG VANN !! 
Shit ,, det är inte sant,😜nr . 26, JAG VANN !! 
Ooops , folk börjar titta konstigt på mig...😇
Skyndar mig att packa kassarna klart och släpar mig till bilen ,sen sitter jag och skrattar i bilen och fattar nog inte riktigt att det är sant ..😃
Ja så nu blir det betäckning i sommar igen !
Har ju funderat på en hingst men får väl vänta ett tag till nu då,och se om det blir ett helsyskon åt Terror. Så det kan gå...😊
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0