Försäljning och Tävling..

Nu är det snudd på jag får banne igen...Men, nu ska vi se om jag kommer ihåg allt som hänt på sistone.. På påsklovet var vi sysselsatta.
Vi börjar väl med att jag och W skjutsade Zally till Maria , och fick se Juni Q för första ggn live.Juni har ju samma mamma som Jossan,  ;) .Sen var dom ju väldigt lika i färg och tecken, båda har lika tecken i ansiktet fast Zally har större.
En annan sak som nog Zally gilla var att det är mycket mer gräs där än hemma...
Rejält bygge med bron..
Sen på torsdagen samma vecka så styrde kosan mot Sundsvall med Elektra i finkan.
Väl uppe där så mötte Elektras blivande matte Ida upp, vi pratade lite och Wilma o jag försökte visa hur man gör på en visning, men se trava på en främmande plats mitt i ett betonggetto, där gick gränsen. ; )..
Lycka till med henne !!
Jag får rapporter genom fejjan och hon får jobba nu, ser ut att trivas och ha det bra, sånt värmer en uppfödares hjärta.
 
Sen på söndagen var det då dags för tävling i Tunalid, Huddik. Vi hade ju båda med Puzzel och Ceve.Och snälla Vendela sov här och dom badade o donade!
Först ut var Ceve, första ggn hon är på tävling men det var ju inga problem, även om hon kikar lite så följer hon med och är så nyfiken.
Vi tog det ju som en träning och var med i lag I som utfyllnad, och döm om min miin när dom börjar rida programmet , och dom ser ut som värsta tävlingsekipaget!♥ Hon brydde sig inget när väl startringningen hade gått, två brallar i galoppen och liite seg, men var 17 ,jag var så mallig !!
Min dotter och min ponny !! Det var så maffigt !! En annan mamma hade suttit med rinnande tårar på läktaren för det var så fint ! 
Vi vart så glada när Vendela kom med protokollet, 60% blankt ! Det är stort för oss , iom att vi inte har tränat dressyr för nån tränare än, utom i uppvärmingen på hoppträningarna, allt hon kan har Wilma fixat själv!
Sen var det väntan i ca 3 timmar innan det var Puzzels tur, hon var lite på tårna, säkert lite uttråkad  efter o stått i transporten så länge. Nu gällde det, dommarbord vid ridbanan...
Hon var jättefin på uppvärmningen och när dom kom in och fick gå så var hon lite tittig, skvatt för dommarbordet och när folk sprang på läktaren.. Men Wilma var jätteduktig och red o traglade fram o tillbaks så till slut brydde hon sig inte.
Nu var hon mer spänd och vart lite miss med galoppfattningen så dom slutade på 61, % nånting. Wilma var lite missnöjd men hallå !? Min jänta verkar ha lite tävlingsnerv iaf...:/
Laget slutade på en 3dje plats och det är inte fy skam ! av 10 lag.. Härligt jobbat!
Sen till lite mindre roliga saker , nu när det är officiellt så kan jag skriva det här också då..
Pga av omständigheter varken Marko el Mika kan påverka ( förskingring inom el-tel ) så har deras företag gått i konkurs, dom valde att söka det själva för att få så lite skada som möjligt.
Men det får ju konsekvenser, jag måste söka mer jobb och måste minska utgifterna det där med jobb  är ju lite klurigt när man är 3 barns mamma och gubben jobbar borta.., därav så har vi försökt sälja av lite, som jag sagt tidigare så vill ju Wilma fortsätta tävla , då får jag dra ner på shettisarna , det svåraste är ju att välja vilka jag ska ha kvar.. Hjärtat struntar i om det är egna uppfödningar el ej...Och vill jag ta upp avlandet när barnen är äldre vill jag ju ha bra ston kvar....
Därför har vi även bestämt att sälja Puzzel tidigare än beräknat, Wilmas längd börjar ju bli lite besvärlig, allra helst om hon ska hoppa högre med Puzzel, balansen blir ju sämre både för ponny o ryttare.
Vi hade planer att tävla denna säsong ut men kommer det nån som vill köpa så släpper vi henne. Men anmäler så länge det inte kommer någon.
På återseende!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0