Smått o Gott..

Ja nu är jag här igen en snabbis.
Sen sist har det hänt rejält mycket på gårn, den har mer eller mindre varit uppgrävd överallt i letan på vattenledningarna :o/..
Utsikt från dörren en vända..Hmmn vart letar vi nu då?? Man läre ju ner en bit oxå ..
Nästa vända..Fanns tjäle kvar så då tar stormaskin över...
Det syns nästan att det är en väldigt invand ställning för far min ;o) han har ju jobbat som komungubbe i X antal år, innan han bytte jobb nåt år innan pension..
Erik syns knappt..
Knäppt från köksfönstret, där har dom gett upp och vi drar helt nya vattenledningar helt enkelt..
Ni kan ju tänka er hur det sett ut i huset , ungarna drar in ganska rejält med jord,lera etc...
Martin fick tack o lov sova hos mormor i helgen så lite lättare gick det, skickar tusentals ♥ till dig!!
När han kom hem frågade han lite förvånat "vad har hänt här då?Vad har ni gjort?" sen satt han i över en halvtimme där på högen o kollade när Marko höll på o fylla igen o släta till... Gopöjk!
Sen har vi hunnit riva bort plåten o lite isolering som satt under och kolla vilket fint timmer det var under ! oh vad jag velat ha hela kåken så där...Synd dom har sågat bort knutarna...
Och ett nytaget kort alldeles nyss..
Nånstans där röret sticker upp kommer den nya toan vara, till vänster en bastu o ett badkar ( hoppas jag ) och ett vardagsrum till höger då, va bra det blir!! ;o)
 
Övrigt som hänt är att dom som kikade på Erna hörde av sig i fredags och har funderat och vill ha henne på prov för att se om hon kan passa dom. Så vi har preliminär spikat söndagen den 5 maj ska jag skjutsa dit henne, så får vi se om hon blir dalkulla sen eller inte.
Var och fotade lite när dom hade siesta under stortallen..
Pelle börjar få gubbmage igen...
Det har kläckts kycklingar under helgen, den första hann inte komma ur skalet tyvärr den var platt som en pannkaka på kvällen men sen har det kläckts 4 st till o det är 3 st ägg kvar men jag tror dom blivit för kalla nu för hon har börjat gå upp med dom., en är jag säker på att det är en höna iaf, ska bli spännande o följa, mamman köpte jag ju från Gävle som kyckling ifjol :o) och nu har hon ruvat fram en ny generation . Bild kommer.
Sen har jag tingat 10 kycklingar av Mia av grönvärpare , måtte det vara nån höna där iaf....
Sixten o Anki ute o promenerar.
Skickar ett ♥ligt  Grattis till Carina , hennes klimp Erotica nedkom med ett svart stoföl i helgen , nu är det Bella kvar..
På återseende !
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0