Sjuk,sjuk,sjuk...o död....

Försöker med lite snabb uppdatering här då..Nyfiken måste ju få lite feedback!
Tiden har bara rusat iväg och ungarna har varvat med skola o sjukdom och lov : o(
Ska jag vara ärlig så minns jag inte allt...Men härligt väder med solsken varje dag så gott som!
Måste bläddra i min stallbok ;o)
Aha, ja jag var med Wilma o Erik på skiddag på kygelvallen, där avverkade jag 8,5 km med dom, väldigt smart att åka så pass första ggn jag åker på denna vinter, men va kul det var med fina spår !! Att jag inte började tidigare ??
 
Verkat av ett gäng shettisar och jag har rensat lite och fått sele o ponnyputa sålda , onödigt att ha liggande när man aldrig använder det, samnt behöver jag platsen i selkammaren den börjar bli för liten ; o/
Kommer att ha täcken o ev westernsadel åt shettisar till salu snart när tiden finns att plocka fram o fota.
Vissa kan somna hur som helst  !
Hälsat på Barre och han mår ju som en kung ! Känns så bra för en när man hittar sådana toppenhem åt sina "bebbar"♥
Vecka 13 så var Wilma och Erik spända, två killar från Helsingborg kom upp o hälsade på farmor sin och vi skulle grillla och åka skoter med dom vid pulkbacken, dom träffades sist på sommarlovet..Det var jätteroligt !
 
Dom kom även hem efter skolan på måndagen och lekte med dom.. Jag smet iväg ?!?! själv och kollade på JohanFalk bio, shit vad bra dom är filmerna !! Satt kissnödig halva filmen men vägrade missa nåt : o)..
Sen på natten började det, Erik kom nerrusande o kräktes...
Tisdagen fick vi hämta Wilma från skolan, feber o ont i magen som tur var kräktes hon aldrig men vart diareig. ..och det var ju Erik oxå..
 
Jag var väl mer el mindre pigg på dagarna iom att jag kollade Erik varje/varannan timme på nätterna, han var mycket mer krånglig i blodsockret denna ggn, fick ketoner och han spydde och hade ont i magen iaf 2 nätter pga av det... =o/ men nu har vi lärt oss det också då...
Glad Påsk på oss !
Påsk haren hittade hit fast vi var krassliga/trötta  men med enklare ledtrådar och minder letande.
 
På tisdagen lastade jag Martell o Pelle så åkte vi ner och badade/dödade lite pälslöss på Martell, hittade inga på Pelle fast han kliat på halsen under manen, kanske bara är varmt åt honom.Ska iväg nu på fredag igen.
 
Så på påsklovet så vart då Martin diareig på onsdagen, Wilma o Erik pendlade med att vara febrig/huvudvärk ena dan o piggare andra.Och E vart ju rejält förskyld på onsdagen.
Wilma var ut och red med Vendela på torsdagen, första ggn jag sa att Marko fick vara hemma och jag , Erik o Martin drog till Bollnäs o handlade lite, vi är på sista affären då ringer Wilma,..
Puzzel har blivit sparkad i bogenspetsen av Mirre, brodden har rivit upp en "ficka". Som tur är kommer ängeln Carola hem och spolar ur den med jodopax och får tampas med morrig en Puzz...
Det vart jättesvullet och hon ömmade bra så det var bara o avboka ridningen för Jennie vi bokat på fredan och Wilma fick låna Mirre av Vendela till lektionen med Kent. och jag fick ut o promenera med puzz i några dagar, som tur var behövde jag inte riva upp såret nå mer utan bara tvätta av det. Nu har det läkt.
Mimmi hann titta bort såklart..
Stampe. min stora goa kanin hittade jag dålig med igenmurat öga och började bli lite vinglig, så det var ju bara att ta bort honom, undrar vad det är för en sjukdom, det går ju så fort på dom?? Jag har ju märkt i ett par dar innan att han varit långsammare med att komma när man kommer med mat åt honom.jaja...
 
Efter lektions ridningen så ramlade Wilmis i sängen och där har hon bott ...
Superont i halsen/huvudet så hon har gråtit, ingen röst, den kom en vända igår men nu är den borta igen ;o) men nu orkar hon vara uppe iaf.Och hon blör näsblod, rejäla mängder ,...och snorar.
Hästarna har kommit lite i skymundan, det extra jag gjort är väl att dra päls på dom och longerat Ceve en vända, och promenerat med Puzz då.Avmaskat alla har jag gjort, det var Jossan o Puzzel som hade mest mask.
 
Det har ringt många på Pelle o Zally och även Erna men det har inte verkat som rätt, och dom som verkar bra har inte hört av sig nå mer. Kul o försöka sälja häst.Suck.Tror jag ska köra in Pelle iaf innan man försöker sälja igen.
 
Isa löper, livet är trååkigt nu..
Igår kommer jag ut till hönsen och då hänger min grönvärpande höna över mattråget och är halvdöd, SKIT !! Förbannat, bara o avsluta för henne oxå då...Så nu är min favvohöna borta oxå då, både kanin o höna på kort stund, hoppas det stannar där ...
Sen har man tvättat ,tvättat kläder och pysslat med krassliga barn typ.
Jag har även rensat elgrejer, skrivare,spis, micros,fläktar, tjocktv: ar, kablar osv, en hel släpvagn o hela skuffen ska jag åka iväg med idag, jösses hur man samlat på sig genom åren och inte tagit sig iväg tidigare, har även snart städat ren altanen så vi kan börja riva den, sen ska väl det börjas med utbyggnaden då, grävas o gjuta platta osv.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0