Smått förskyld...

Ja här fortsätter det, men nu är det Wilma som är däckad, Erik o Martin är piggare men hostar mycket än..

Min ängel till mor kom upp igår .Vi skulle leta efter en tupp som försvunnit, efter en halvtimme ca kommer Wilma med den under armen. Han hade tryckt under säckhögen ute i lidret, tur att han inte blivit rävmat iaf. Sen så poade jag på själv en stund ,utan barn....
Mycket välbehövligt, iom att Martin varit som ett plåster och inget har dugat emellanåt under hela veckan..Nu är jag inte så hemsk som det låter, jag har tålamod och jag älskar mina barn MEN när man inte får sova ordentligt mer än 3 timmar i stöten som längst på en hel vecka , så då tryter då min ork har jag märkt =o/, ammningstiden är över,även den extra orken man har då..

Iaf så tog jag och Tilia en riktig mysstund med ett hav av päls som resultat, och en enorm svans i slutändan ;o)

Nu är det lite mindre päls . Glad blev jag för mitt i borsten började flaggskeppet att gunga!! Det var rejält liv där inne ett tag  =o) är sååå nyfiken på vad som finns där inne!  Jag drömmer ju så mycket om ett musblackt litet sto, skulle det vara lite vitt med är det en bonus..Men jag vågar inte drömma för mkt, är det ett friskt föl och okomplicerad fölning är jag nöjd oxå...
Tilia har börjat fyllt i juvret lite, inga mängder men mer än det har varit iaf.

Sen så tog jag in Ceve och borstade henne och har flätat det lilla man som finns, är ju värt o prova om manen skonas lite mer då eller hur det blir.
Efter det så släpade jag fram selen, övertalade Wilma att gå lite med oss så vart det våran första tömkörningstur, den gick galant !!

Kom igen nu då, här kan jag väl inte stå ??

Titta åt höger o vänster innan man går ut på storvägen ;o)

Varför drar matte i ena snöret? då måste jag ju följa det..Och varför är matte så efter mig??

jaja, nu är vi på äventyr!

Jättekul.. Det är Wilma som knäppte lite kort,Tack för det !.

Sen tog jag och verkade henne, gick bra men hon MÅSTE rycka lite med första hoven bara för att reta upp mig (verkar det som ,o) sen står hon som ett ljus....

Igår på kvällen lastade Marko och Mika sina grävmaskiner och åkte upp till Bergsjö.
Det är lite spännande nu för dom. Dom har bildat ett Ab tillsammans ,MK Entrepenad AB och har nu tagit på sig arbeten direkt från ElTel så nu är det inga mellanhänder inblandade, Mer ansvar och större summor pengar det handlar om, men arbetet har ju båda utfört själva i ett antal år redan ,så det kommer säkert gå bra hoppas vi..

Nu ska jag gå igenom posten...På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0