Härligt väder!

Då har en vecka passerat igen, det har rullat på som vanligt här hemma.

Var till Ockelbo på tisdan med Marko så han hjulade hem grävarn sin det tog närmare 5 timmar för honom =o/., sen på kvällen var det guidning på Lillboskolan samnt Celsius så jag o E o W var dit o kollade,en stor fördel var att på fritids i Lillbo hade en av fröknarna diabetes så då vet hon vad det handlar om, skönt.

Onsdan ägnades åt att hämta hem två vagnar spån, spånade upp i lösdrifterna också, härligt tyckte Tilia o Zdeno o la sig o vila så fort jag var klar i deras fack.
Sen iväg o fixa skidor o stavar, pjäxor åt ungarna, dom har ju växt ur osv men nu är dom fullt utrustad igen. vidare bar det av o hämtade Rockarden åt Erna .

Har lyckats hunnit o skott om Erna bak samnt ena bakhoven på Puzz som jag lämnade iom att hon hade ont. Nu var hon lika snäll som vanligt igen efter Lina massage (Tumme upp) ...
Erna tappade ju ena bakskon i hagen så nu fick jag ta 2or som jag breddade bak, hon har 3or annars men iom att dom är lite trasiga så funkade det bra..MEN jag klantade mig =o/ upptäckte jag dan efter, tog ena på fm när Martin sov o andra hoven på kvällen sen ungarna somnat och GLÖMDE sätta dit snösulan !?! Va klantskallejag, men nu får det vara så...

Wilma red Puzz som vanligt på fredan och det gick galant ,Martin sov hos mormor han så hon hämtade honom vid ridskolan. 
på Lördan drog jag o Erna en repa med rockarden o W red Puzz, vi tog runt homna..Tog ju ett tag att sela iordning eftersom man fick ställa in allt så det passar henne så hon hann bli lite älig men stod snällt,kraffsa med hoven o trampa lite så matte skulle förstå hur tråkigt det är att stå så länge ;o)...
Jag trodde jag ställt tömmarna lika, men icke höger töm var längre o Erna låg på lite i början så nog fick jag använda de få muskler som finns allt, snacka om jobbigt att sitta med armen i 90 grader o hålla stark häst =o/...Men efter en stund taggade hon ner och jag fick henne  "på tömmen"  jättemysig när hon insåg att jag inte tänkte träna henne för elitloppet ;o)

Känns så roligt, tror det kommer bli kanon bara vi lär känna varandra bättre jag!
Sen på em så åkte vi skoter med Wilma o Erik o grillade korv i Sälmsjökojan sen åkte vi till masten o sen hem. En kanondag med andra ord !!

På söndan tog vi en sparktur in till voxna och besökte en loppis, kanonhärligt väder med solen framme o allt.Jag erkänner att jag har träningsvärk mellan skuldrorna men nu känns det inget längre..

Idag så har Martin då börjats skolas in på dagiset kul verkar han tycka.

Nu på kvällen så tog Wilma o jag en ridtur, vi red bakom grannen o sen mot homna men tog en stig i skogen hemmåt, mkt plumsa i djupsnö så vi skrittade hela tiden och Erna var cool hela turen och ville inte trava iväg nånting ! Lycka ! haha MEN det är ett ganska brett o djupt dike efter den där stigen, på sommaren är det inga problem,
då kan man gå snett ner och kliva över enkelt MEN nu var det inte så enkelt, Erna kände säkert min tvekan och ville inte hoppa först så Wilma o puzz fixade det där enkelt =o)

Jag o mim sida har inte hoppat på år,.. nu med en okänd häst i mörkret kände mig inte ett dugg kaxig =o/ Men va fan ,måste ju visa min dotter att jag är modig,( o kan,svälj) så jag kortade tyglarna och drev framåt, när vi närmade oss ställde jag mig i fältsits och fick lite ångest., missade ju o ta en mantuss...Men se Erna hoppade rejält,duktig som hon är ! och jag satt kvar ?!? utan att rycka henne i munnen oxå, Kanon Linda ,jag överlevde...*ASG*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0