2012 Årskrönika.

 Då är det dags igen ! Satt och läste igenom fjolårets och det var mycket jag spontant kände att är det bara ett år sen?? Känns som längre...
Iaf så känns det som att det varit ett mycket positivt år för oss, vi har hunnit med massor av aktiviteter, lite för mycket har det känts som stundvis..Jag hade turen att få två okomplicerade fölningar med TVÅ stoföl dessutom , +  deras färger, precis vad jag drömt om !!♥ Sen att Jossan knep Diplomet !!♥♥
 
Vill passa på att Tacka för all hjälp och stöttning jag fått genom året ! Ingen nämnd och ingen glömd, ni vet vilka ni är!!
 
Men vi börjar från början då !
 
JANUARI:
 
* Jag köpte Erna, fd. travarnordis som min skogsmulla.
 
* Marko fyllde år .
 
* Flera dagar strömavbrott.Jisses vad värmeljus det gick åt.
 
 
 
 
FEBRUARI:
 
* Skolat in Martin på dagis.
 
* Wilma fyllde 10 år.
 
* Jag börjat plugga för Grönt kort, med "Ponnymammagänget".
 
    
 
MARS:
 
* Bella såld till Carina på Blåklockans.Lycka till med henne!
 
* Rena sjukstugan med barnen.
  
 
APRIL:
 
* Jag klarade Grönt Kort, nu kan Wilma börja tävla.
 
* Slutmätte Puzzel, 127 cm.
 
* Wilma börja hoppträna för Gaby.
 
* Tilia fölat ett musblackskäckat stoföl !♥
     
 
 
MAJ:
 
* Feibeé fick förstoppning på andra dygnet...
 
* NH-träning med Ceve.
 
* Cissi fölat ett svart stoföl ! ♥ Även Crispa fölade ett musblackt hingstföl i Finland samma dag.
 
* Wilma och Puzzel debuterade i Clear Round klasser i Svärdsjö, Kunde inte gått bättre med två rosetter med hem.♥
 
* Grabbarna Grus kom hem på visit en vända.
 
 
 
JUNI:
 
* Var till Delsbo och hoppade Clear Round 60 cm.
 
* Erna iväg för och gå på bete med Bellman men det funkade inte.
 
* Sita fått kattungar.
 
* Martin och Erik fyllde 2 och 7 år.
 
* Tävlade i Söderhamn  på en lervälling, en vägran och tidsfel, bra gjort tjejer!
 
JULI:
 
* Ännu en start i Söderhamn, denna ggn gick det felfritt och rosett!
 
* Familjedag på klubben, Ceve ,Tilia och Feibeé var med på rasparad.
   
* Wilma och jag var med och red en etapp på Jubileumsritten, från klubben till Långhed red vi med Carola  o Vendela.
 
* Utställning i Söderhamn, Jossan 5*8, Tilia 98887=40p och Feibeé 87888 =39p ,Erik var med och hjälpte mig, vi hade jättekul! och det gick jättebra !♥
  
* Utställning i Falun,Jossan tvåa på 39 p och Zdeno klassvinnare på 40p. Ungarna provade agility med honom och dom fick varsin Clear Round rosett ! Härligt jobbat Wilma ,Erik och Zdeno ♥
 
* Ceve fått inflamation mellan kötthov och sulan, pencilin och skodd.
 
* Wilma o Puzz på hoppträning i byn.
 
* Vi åkte till kolmården på lite semester,jättekul ! Hälsade på Trines första föl Wille som blivit stor nu !
   
 
AUGUSTI:
 
* Var på Tinkerriks i Sala med Ceve, vi gick 2a av 3 st på 38 p, jättenöjd! VÄLDIGT många vackra tinkrar att titta på.Var även med på en avelsgrupp med henne.
* Feibeé och Farina ritas och chippmärks.
 
* Wilma och Puzzel provade en dressyrtävling i Kilafors, gick skapligt, båda supernerviga och det visas ju på resultatet.
 
*Skolorna börjar, Wilma o Erik börjar på ny skola.
 
* Premieringen i Bollnäs, jag skrev åt domaren sen visade jag Miona åt Carina på Blåklockans, Wilma visade Jossan och dom gick 3a på 5*8 40 Diplom och GI , Lyckan var total ♥!!
* Dressyrtävling på Klubben ,gick bättre för dom mer avslappnade! Jag skötte in -utsläpp till framridningen.
 
* Skjutsade Carina o Turgubben på avelsvärdering i Kolbäck, intressant att se det in real, nu vet man mer hur det går till inför framtiden.
 
SEPTEMBER:
 
*Homnamarknaden, Tilia o Cissi med fölar var där, Zdeno fick vara barnponny på ridningen, Tilia hoppade också in en vända.
 
*Hopptävling i Ljusdal, en "riktig" klass med 2faser där dom fick rosett om dom var felfria samnt en LC (70 cm) som dom rev ett hinder, kanonkämpat flickorna mina!♥
 
* Grabbarna Grus är hemkommen efter nästan 2 år ute på foder.Kastrerade Barre den 20de sept.
 
 
OKTOBER:
 
* Blev ett impulsköp av Haganäs Martell när han blev till salu, Cool ,mysig liten 1 åring.Min förhoppningsvis framtida avelshingst? om det vill sig väl..
* Martell klöv ögonlocket, 3 stygn så var det fixat.
 
* Wilma var med i KM-Klassen i hoppning och efter lite rafflande spänning vann dom !?! Grattis till er!♥
 
* Halloweenutställningen i Insjön var lite smått overklig, Zally klassvinnare på 39 p med Wilma ♥,
Jossan ringtvåa på 5*8 o Guld ♥,
Zdeno Klassvinnare och senare Championvalack på 5*8 o Guld, Erik och jag hjälptes åt att visa honom ♥,
Wilma visade Cissi till en klassvinst på 5*8 o Guld ♥,
Farina var det första utställningen för och hon blir klassvinnare och även Championföl innan det var klart på 5*8 poäng !! ♥ Helt otroligt!...Sen vart Erik och Wilma etta och trea i maskeradklassen ,gissa om han vart lycklig ?!
 
 
NOVEMBER:
  
* Gjort om i Selkammaren, nu blev det bättre med plats.
 
* Jag fyllt år.
 
* Barre lämnats ut på prov hos en familj.
 
 
DECEMBER:
 
* Barre blir såld till Ismyra, Lycka till med honom !
 
* Marko får Jossan i Julklapp.
 
Ja nu var det gjort !, den som orkat läsa hit ner hoppas jag haft lite nöje av detta då.
 
Mina mål mot 2013 har jag inte hunnit fundera så mycket över än, Zally ska visas på 3 års premieringen, Jossan ska betäckas och ev nåt till sto då, jag klurar på en hingst jag gillar men inget är spikat än, kanske jag får hälsa på Lasse till sommarn ;o).. Sen ska ju Elektra ut o visas lite..mm.
 
               ♥HOPPAS ALLA FÅR ETT RIKTIGT GOTT  OCH FRAMGÅNGSRIKT NYTT ÅR 2013 !! ♥
 
                                                                 ÖNSKAR VI  PÅ TROLLANS!
 
 
 
 
 
 
                                                                   
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: jennie

Inte alla som ger bort ett diplom sto i julklapp.... Kanske kan byta åt mig henne mot någon skoter del ja nu då ;-)

2013-01-01 @ 23:16:11
Postat av: Linda E

Nja du Jennie, jag e fortfarande delägare se du ;o) så han inte ska kunna hitta på nå tok...

2013-01-02 @ 10:56:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0