SKÄCKAR KAN !! =o)

Ja vad säger man?? Är ganska överväldigad efter dagen som varit. Inte trodde jag i mina vildaste drömmar att det skulle gå SÅ BRA, visst jag erkänner att jag tyckte båda var värd guld för dom är så vackra i mina ögon och dom är ju inte helt opartiska. ; o)

Iaf så putsade vi och gjorde iordning dom innan vi lastade och kom iväg vid en nio.Plockade upp en kompis åt Wilma så hade hon sällskap .Har ju aldrig varit dit och vi kom fram ca 10,30.Lite bråttom vart det iom att dom hade ändrat om lite så det snart var Jossans tur , hon var lite på tårna men det hade jag väntat mig, första ggn utepå och inte vet jag om hon vart i nå ridhus heller.

Men vi hann gå o kolla på lite farliga skuggor samnt alla hästar, sen sa jag åt henne att nu fokuserar vi o lyssnar på mig..=o) Och faktiskt var det bara en liten markering och sen följde hon mig jättebra !
Inne på ring gick det oxå över förväntan, först som vi var,jag sa till Annika att det får bli som det blir detta för det är första ggn för henne. Lite vingling ut från mig o trava bort från pållarna gick ju inte först men vi laddade desto mer mot dom,och gissa om min lycka när vi vart placerade 2a ! ojoj vad spännande...Eftersom man knappt hörde vad dom sa i micken så var jag lite klentrogen om jag hört rätt, 9a på typ? 8888 ?? Sen så hörde jag 41p o Guld!! 

  Min lilla skäckade Jossan så bra första ggn !! Helt otroligt.....


Hennes kritik löd: 98888.

* Feminint välutvecklat sto av mkt god typ.   
* Vack.huvud , välformad hals m god resning, Välig.bog , gott djup o längd i bålen ,brett välmusklat kors m bra längd.
* Välbenad , något gracila knän.
* God steglängd.
* Lätt vägvinnande trav.
Övriga noteringar: Välskött! 
( den kommentaren värmde, då har jag ett kvitto på att jag är rätt ute iaf..)    
  

Iaf hamnade man på små moln där, och sen så hade jag tid att fixa så att ungarna skulle få nå i sig.För klass 10 skulle dom ta efter lunch. Eftersom man hörde så dåligt vad dom sa så lyssnade jag inte så värst mkt o helt plötsligt hör jag nån ropa " Då ska klass 10 in på ring"   ..
Hjälp Zdeno står ju i boxen, arrgh...

Iväg o hämta honom och jag hann slinka in som sist, tror dom bara hann gå ett varv innan..
    
Iaf så har han fortfarande lite myror i brallan när man ska stå still men det blir bättre för varje ggn,och i skritten o traven flöt han på jättebra, då blir det extra roligt när man börjar känna varandra!   Det varj ju mkt pirrigt här oxå, tre skäckar o en fux, och döm om min förvåning sen lycka när vi hamnar först, räcker poängen tro? vill ju så gärna ha ett guld på honom..; o)
Och javisst!! sen fick vi ju gå vidare då..

Men efter lunch var det Wilmas tur att få gå i handlerklass med honom och det gick ju oxå bra!
   

45 poäng av 50 är ju jättebra, tycker jag.Så där har jag nog en finfin visare ..

Sen hann jag äta och sitta o titta ett tag. Många fina pållar var det att beskåda och till slut var det då dags, en ny erfarenhet för mig, tack alla som svarade på mina frågor, championringen, vi var tre st, varav en som varit godkänd hingst... men ja hur det än var så stod Zdeno o jag kvar sist, oj vilken korkad min jag måste ha haft =o) Lite svårt o ta in att min lilla skrutt var Champion valack ! Sen poängen dessutom !?! 42 p...


Detta kommer jag att leva länge på !! Tänk dom som detta är vardagsmat för? ja det är det då INTE för mig,
mitt livs andra 41p och mitt livs första 42 p, klassvinnare med guld o Championtitel!! Dessutom med två av mina skäckar...
Nu blir jag känslosam och måste tacka uppfödarna till dessa två underbara individer för att jag fick köpa dom!!

 Iaf så här löd hans kritik: 98898

* Uttrf (vet nån vad det betyder?) val av mkt god typ. Vacker överlinje.
* vack huvud, god resning på halsen - tendens till underhals, gott djup o god längd i bålen.välform välmusklat kors.
*Benad för sin strl. Välvinklad, ngt tåvid.
* Taktmässig naturlig fri skritt.
* Taktmässig energisk vägvinnande trav.
Övriga noteringar: Utmärkt skick !

Måste ge en Stor eloge till dom som slitit och ordnat denna trevliga utställning, mkt trevligt folk att prata med och mkt bra ordnat med boxar o allt nära med cafeteria, ring, sekretariat, toa mm. Och Fina priser!!
 Extra tack till Änglahöjdens stuteri för Zdenos Championpris !

Stort Grattis till alla nöjda med dagen !

Och ett stort TACK för alla grattishälsningar här o var . dom värmer!! 

 Nu ska jag gå ut o ge lite extra hö åt mina duktiga pållar !!
Sen ska jag försöka varva ner ; o)...

PS: Våran data krashade i morse så nu har jag tappat en massa ,så funderar ni så hör av er igen, snälla!! Email adresser o en massa är borta =o(..Så mejla mig så jag kan lägga till i kontakter igen, iaf ni som inte har egen hemsida.


Kommentarer
Postat av: Marie

UTTRYCKSFULL betyder det!!

Grattis igen!

2011-06-13 @ 00:32:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0