Liten vårkänning..

Ja nu har det hänt lite sen sist, inte mkt men mer än vanligt..
På tisdagen var jag o hämtade 12 st knippor a´ca 70-80 kg, det är ett vårtecken !! =o) när jag får köpa sådana för då har bonden börjat ta från skullen för att få den ren till nya skörden..

På onsdan så var det varmare så jag mekade på sparklådan och sen sadlade jag Cissi o Wilmis fixade iordning Puzz, sen så fick Erik träna på att rida i trav ;o) ..Jag är elak och dom får inte ha stigbyglar (utifall dom ramlar av) här ska det tränas balans och det gick bra, Cissi är så bra för hon har en mjuk o fin "jogg" så dom hinner få in snitsen innan vi ökar lite.Det är ju meningen att han ska kunna sköta tyglarna i högre farter än skritt ;o) utan min hjälp nå tag.
Vi såg nog roliga ut, Isa på vänster sida av sparken Martin i lådan o Cissi i grimskaft på höger sida om sparken....Och jag i mitten o försöka få flyt i det hela, hahaha...

På Torsdan så var det -30 igen =o(  så det vart inget gjort  på fm, men på em så körde jag en hösilagebal till killarna, och så vart det bestämt att jag tar hem dom till helgen så jag får träna med Barre själv lite oxå inför Svärdsjö..Anna ska ha Tilia o Trine under tiden så får fölarna (eller ja ettåringarna?!) bli avvanda då.

Efter kvällsmaten så gick jag ut o skottade lite trådar, har ingen ström o Crispa hade kommit på det = o/hängt sig på trån för att nå mat o tagit sig ut...Morrr...Iaf så skottade jag av taket på lilla "fårhuset" då det såg lite riskabelt ut nu..

Väl inne så ringer min mor efter ett tag och jag hör direkt att nåt har hänt.
Morbror Bengt hade fått hjärtinfarkt o var på väg till Gävle i ambulans, precis på dagen två månader sen mormor dött..Och tyvärr kunde dom inte rädda Bengt heller så han dog..Herregud!! Det känns som det räcker nu han var bara nyss fyllda 63 år, vems tur är det härnäst då?? Tycker vi har blivit omruskade så det räcker nu..

På fredan kom mamma upp för att bli lite distraherad från alla tankar så jag gav mig ut o skottade resten av trådarna o kopplade om lite, så nu har jag ström igen till någras förtvivlan ! Samt verkade jag Crispa stenfot...Bella fick gosa med skrapan till hennes lycka, nu är det inte mkt päls kvar på ryggen o jag har en grå pålle..Jösses vad hon fäller !!
Wilma red Roxanna igen och det gick super fint ända tills galoppen, hon är ju en vaken dam men inte dom andra 5 i ridhuset så det smackades o viftades med piskor överallt  så hon vart lite stirrig men Wilma skötte henne kanon o lyckades galopera lite här o var o på volt...

Zdeno har det inte lätt nu för han har sura/lessna småflickor som inte får gå med mammorna nu..

På lördan så var det kalas o en massa annat som jag betade av på dan Marko var ute på skotern några timmar, sen på kvällen fick han passa Martin medans jag anföll en madam me klippmaskinen,
har ju hittat dom där jävla krypen IGEN på Trine..Så då har väl Nelly det oxå så nu ska det badas o sen lägger jag på switch så får jag se om dom försvinner. Det är bara Trine o Nelly som kliar sig, lustigt, men jag har kollat Tilia, Dotty o Jossan o Zdeno bla o hittar inga..Så jag hoppas dom slipper annars sätter dom ju sig gärna på unghästar..

Bläää, lite läskigt var det i början...

Känns konstigt matte, men skönt oxå..Hon var inte så tunn som jag trodde,skönt!

Färdig , gott!
Nu får hon bo inne på nätterna med Tilia så dom får sina av lite innan dom ska åka till Anna.Dotty är ARG!! hon ladda o sparkade bakut åt mig när hon inte fick gå in till mamma igår, KÄRRING!!
Och kanonväder var det , jag var och hann städa ur stallet ordentligt o bytte spån i boxarna iom att det var mest kattskit o piss där, Fattar inte dom som har låda inne jag hatar kattpiss lukten o jag kände den i stallet !!har bokat tid för kastrering av Truls o Sigge , nästa vecka.
Selkammaren hann jag oxå städa halvt sen vakna Martin så jag får fortsätta städa när tid finns.


Så nu ska jag åka o bada Trine Nelly o Tilia imorgon så ser jag om det finns nå på Tilia eller ej. Och dödar dom som finns på nu då..Fortsättning lär följa..
Nu har Martin vaknat så vi hörs!!

Mamma var är du?!?!

Kommentarer
Postat av: Linda

Har du inte provat Etotal då? Det har jag använt när våra haft pälsätare. Har pudrat på en gång och blivit av med dem.

Peppar, peppar, har ingen drabbats i år...Än.

Kram

2011-02-28 @ 21:58:51
URL: http://www.stuteri-finnsta.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0