Hej o hå...

Här borde jag varit tidigare men som vanligt händer det saker man inte kan styra över !

Barnen hade tur även iår att Tomten hittade hit, dom var lite fundersam ett tag, grubblade lite hit o dit ;o)
Julafton var skön o lugn,vi började med att äta frukost hos Carola o Mika.På em kom mamma, pappa och storebror hit sen åt vi gott och sen kom tomten o efter det kom Farmor o farfar hit och fikade..
Martin var lite fundersam på den där gubben men han grinade inte och vågade nääästan gå ända fram.

 Tomtestackarn hann nästan inte med att läsa på packeten förrän hjälpsamma W o E kom med nästa och skulle leverera det han hade i handen..


Inte så tokig, fick nånting jag..Vad man nu gör med det här??



Jag skaffade mig en julklapp själv innan julafton, en travsele..Nu fattas vagnen men jag har hittat en , ska väl bara få tummen ur och hämta den kanske, sen är det väl inte en sån jättebrådska än Ceve har en bit kvar innan den ska på iaf. Men man vet aldrig ;o) Man kanske hittar nån närmare oxå.

Jag tror ungarna vart väldigt nöjda med sina julklappar iår, Wilma fick ett pullarträns med strass på, (skitsnyggt enligt mig själv oxå) En matchande martinggal till tränset fick hon av vendela m.fam, svarta senskydd, pengar,, det var dom som var favoriterna , vad jag förstått.
 Erik fick ett skylander ,pengar , bilarfilm , spel och en kickboard..
Martin fick hjälp med att öppna ett paket sen sket han i resten, enkelt! Det var ju en Bruumbruum i som lät och saftblandarna lyste när man tryckte på en knapp !!

Jag håller syrran i handen så överlever jag nog....

Juldagen var vi och åt mat hos mor sen slappade jag mest ett tag o låg framför tvn..Ända tills svärfar hälsade på o frågade om vi spolat upp vatten, jag har ju hört lite lösryckt på radion om att dom varnade för storm , men det är väl längre neröver tänkte jag o lyssnade inte så noga...=o/
 Men han förklarade att dom beräknar att den kommer rakt över här...Så sen fick jag fart !
Ut och dona i stallet , mata o vattna djuren o spolade upp i badkaret o alla hinkar o dunkar jag kunde hitta, bar in hö i stallet så man skulle slippa kånka det, fyllde upp hö i häcken så den vart full. Sen öppnade jag åt "bantisarna" så dom kunde gå och äta fritt med.När jag var klar ute hade det börjat friska i lite redan. Inne spolade jag oxå upp en massa och letade fram lite ficklampor , tur var väl det..Jag var vaken iom att det blåste så rejält, låg o kollade tv, men när klockan stog på 01 så vart det svart....Mobilen vart ju utan täckning den oxå.

Så eftersom fågelkräken byggde bo i skorstenen(köksspisens) i somras  o sotarn inte fick upp det i höstas så kunde vi inte elda i den =o(  Men med värmeljus så lyckades vi hålla värmen mellan 14-18 grader iaf inne,
Tack till mamma som fodrade oss med luch i två dagar till då!  Martin blev ju förskyld såklart så vi har haft några jobbiga nätter nu ett tag. sen så har vi lyckats fixa gröt o så med värmeljus, lite utmaning att få till fungerande mat åt erik och Martin , men jag tror vi alla tog det som ett litet äventyr, vi bäddade ner oss alla i sovrummet och vi har spelat barnTP mm.
När det var ljust så roade sig W o E kungligt!

Tjohoo!
Det har sina fördelar med is...

Hästtransporten hade åkt rakt över plan o in i växthuset, jag hade dragit ut den en bra bit innan jag kom på att föreviga med kameran.

Som tur var så har jag långsidorna med plats o kortsidorna är glas, den hade stannat precis innan glaset skulle ha krashat.
På tisdagen vid 14 tiden kom då strömmen tillbaka, men nu är hemtelefonen död ist. Hästarna har inte tagit nån skada och är välmående.Så nu har man försökt tagit reda på allt och komma iordning igen då..

Är lite tråkigt för det är rena isgatan ute nu så jag kan inte göra nånting med varken Ceve el Jossan, förutom att träna med att ha saker på sig inne i stallet då...Sen har jag ju inte hunnit komma iväg och provköra damen som jag tittade på, får bli efter nyår det..

Jag ska väl försöka göra en årsresu´me oxå innan lördan...
Men jag önskar alla en trevlig fortsättning och
        

                                                                   ETT GOTT NYTT ÅR !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0