Smått o snöigt!

Ja igår fick jag äntligen tummen ur o tömkörde Pelle första ggn, fick plocka ihop lite grejer så funkade det sen..
Har ju bröstselen utlånad så dom jag har är för stora för honom...Men tömkörningsgjord med svanskappa på sen bröstan från travselen o tömmar så sen så !!

Han fattade ju ingenting från början, men efter lite lirkande så kunde jag gå bakom o han fattade snabbt vad jag ville av honom !! Vilken kille!!
Tänk min första uppfödning, han brydde sig inte ett jota om att jag spände gjord o svanskappa o drog o dretade lite extra bara för att kolla vad han tyckte ;o) Sen har jag ju tömmarna i grimman då är det mindre risk att göra illa dom i början OM dom skulle börja tokhärja, man är stark ändå.
Vi var på ridbanan o han fattade snabbt styrning vi gick nått varv o gjorde nåt stopp men jag slutade ganska fort när han gick bra..Tror på ofta o lite jag i början.

Idag har det snöat hela dan och jag fick nå mejl om vänskapsveckan,
 som jag skulle vidarbefodra o jag glömde en sån här gubbe ; o) på slutet av texten jag skrev så jag hoppas ingen av dom jag vidarebefodrade det till tar illa upp nu då...Tänk att några tecken kan göra så att det blir missförstånd =o/ INTE MENINGEN! ..

Hej mitt vinterland! Oj vad jag myser nu !


Jossan går det bara bra med, Tilia har resingnerat (stavas det så ?) så nu går jossan o äter med fölarna oxå..Sen har hon kommit på att håller hon sig till mig då vågar inte surtanterna gå på henne *asg* så när jag är i hagen har jag en nära kompis, tokenkelt ju!
Jag blir bara mer o mer charmad, hon sover inne om natten o inatt har hon legat ner = slappnar av ..Sen höll jag på o viftade med vattenslangen igår, inte en reaktion fast jag var uppi henne, Crispa hade nog varit borta hon om jag gjort lika med henne =o/...Wilma tog o borstade genom henne innan vi gick ut i hagen imorse, okej då..
Trevlig helg alla jag känner !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0