Smått o slött...

Oh va jag hatar o vara så här halvdann !! Har varit sån nästan hela veckan..Vet jag har mkt o göra men orken har tagit semester, halsen småvärker o jag har börjat hosta, tar bara för mig det nödvändiga o sen slappar jag, bläää!

Har iaf fått med mig kameran ut idag o fångat några på bild, samt tog jag o kämpade mig ut på en kort promenad med ungarna, dom har frågat hela helgen så va 17 lite får jag väl anstränga mig ;o).
På väg, Erik funderar på hur man kopplar Isa till sparken..Gratis draghjälp ju..

Oh va kul mamma!! Får vi galopera en vända`?Cissi var laddad o tyckte det var lika kul o dra en repa.=o)

Erik gav upp med Isa halvvägs, det gick liiite för fort för att han skulle känna sig säker, bäst o dra sparken själv..

Igår satt jag o knopade ihop en text om Jossan o la in henne på ungston .Måste Tacka MAJ här oxå för möjligheten du gav mig, jag är jätteglad !

Puzzel är barfota så henne måste jag sko i veckan , har ju iaf köpt nya dojor åt henne därför slet jag av henne så jag skulle se vilken stl hon har..
Sen gav jag mig på fölungarna i kväll, gruvade mig ,för Dotty vart som en harpuna eller nå annat monster sist . ..Men hon kunde förvåna mig ;o) hon skötte sig mkt bättre försökte bara rycka nån enstaka ggn nu sen stog hon snällt.
 Nelly var lång o det blev första ggn jag tog henne, O tänk så duktig hon var!!, märks att Wilma brukar kratsa hovarna o dona med henne, det ger så mkt gratis när man smådonar med dom..
Nelly RED var INTE röd idag =o) så lugn o duktig!


Sen sist jag uppdaterade så har jag hunnit hämta en halv vagn spån, så nu klarar jag mig ett bra tag till. Hade spån kvar men det var tomt med hö så då är det lämpligt att backa in o skotta ur vagnen.
Dan efter hämtade jag hem tre höbalar så nu finns det ett tag igen, samt en halmbal men den var ingen höjdare såg jag sen idagsljus =o/ Så den eldas nog upp snart. Verkar vara omöjligt att hitta halm, runt Uppsala finns det men då kostar dom 400 o uppåt o va 17 det är ju minst 20 mil dit...Blir himla dyr halm, funderar på att prova spåna upp se vad dom gör..
Min fina Tilia!


På återseende!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0