Nu är den över ....

Ja som ni kanske sett så blev inte Julafton riktigt som vi trott den skulle bli..

Mamma fick skjutsa in mormor till sjukhuset på torsdan , väl där konstaterade dom att hjärtat var lite klent , Mormor gick nådigt med om att stanna kvar, MEN bara över natten för imorgon är det julafton o då ska jag hem, punkt slut...
Hon vart flyttad till iva avdelningen och där åt hon o drack kaffe medans hon klargjorde för sköterskorna det som står ovan ..

Jag hade hämtat Tyra från mamma när jag var o handlade det sista maten så hon fick sova hos oss iom att mamma inte kom hem förrän sent.
Martin åt kl. 04,19 efter det smög jag upp o la ett paket var åt ungarna i sängen samt var ut o satte i motorvärmaren ute i den -29 gradiga kylan, man ska INTE gå ut i gubbens skjortjacka o tofflor upptäckte jag...

Vad jag inte visste då var att samtidigt  fick mamma ett samtal från sjukhuset att hon borde nog komma ner för det hade tillstött problem med mormors hjärta .Efter lite krångel lyckas hon iaf få fart på bilen i kylan och får med sig Kaje, en brorsa. Så dom hann ner och satt med mormor , som var okontaktbar men hade sovit och varit lugn hela tiden. Vid en 6,15 ,så tog hon sitt sista andetag och gick vidare...



Så det vart lite kämpigt o dämpat igår , i den mån det funkar med två superivriga barn då...Kanske tur man har dom med för man får ju fortsätta och så blir man distraherad från tankarna. Mamma o min bror kom upp så vi pysslade med att fixa mat mm, sen kom pappa upp och vi åt tillsammans.
Lite senare kom svärmor o svärfar sen fattades det ju en =o/ Vi väntade o väntade...


En halvt frustrerad Erik, som håller span...TÄNK om dom inte varit tillräckligt snäll??!
Våran fina gran ungarna klätt själva iår.

Till slut dök han då äntligen upp, julen var RÄDDAD!!

En massa paket vart det och ungarna var skapligt saliga.
Wilma fick bla en ny ridhjälm, täckridbyxor,borstar till sin nya ryktlåda hon köpte för egna pengar.Ett knallrosa shabrak med LF motiv samt massor annat.
Erik fick en egen verktygslåda med en massa verktyg, pannlampa.overall mm.

Sen fikade vi lite o tog det bara lugnt..Men det vart iaf ganska trevligt ändå på det stora hela med god mat o prat.

Idag så vart det lite mildare mitt på dan, så när det var -14,5 så klädde jag på mig o bar det vanliga vattnet o fodrade lite igen .Då kommer Wilma ut och bönar o ber, SNÄLLA SNÄLLA kan jag inte få rida???....

Hon köpte ju som sagt ett nytt svart träns med blingbling på och en ryktlåda för pengarna hon jobbat ihop tidigare och mest bara hunnit prova det på henne iom kylan..
Nu var dom så snajdade med nytt träns o shabrak, hjälm samt ett matchande pannband speciellt så det ska passa under ridhjälmen som är lika rosa som shabraket ;o) Samt nya täckbyxorna. 
Erik kom oxå ut o ville rida så jag fixade Cissi sen så gick vi en vända, så skönt att komma ut lite, Erik har blivit duktig o red Cissi själv efter Puzz, dom gick mkt efter järnvägen sen gick jag o Isa på vägen..Jag skrattar åt Puzz för hon bangar inte att plöja eller hoppa över snövallarna , till Wilmas glädje..=o) O Puzz såg faktiskt riktig lycklig ut över att få komma ut på tur!
Synd jag glömde kameran.
Dom har lovat att det ska bli mildare nu, hoppas verkligen det så man kan dona lite, skotta av en massa tak måste vi bla göra...
Isa med sin julklapp, godisstruten försvann i ett nafs, bokstavligt talat.

Nä nu ska jag nog gå ner o äta lite rester..O äta lite godis...Jag kan verkligen frossa när jag vill till min tarms förtvivlan ( o min med=o) jag får ju tillbringa ex antal ggr på toan...=o/ Men ibland är det värt det !

GOD FORTSÄTTNING  önskar jag er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0